محمدخانی در این دیدار گفت: مطالبات اصلی مردم تهران براساس نطرسنجیها دو موضوع ترافیک و آلودگی هوا و بعد از آن مباحث مربوط به نظافت و مزاحمت حیوانات موذی است. به همین منظور به سمت جبران عقب افتادگیهای جدی شهر حرکت کردیم و برای حل آلودگی و ترافیک به سراغ توسعه حمل و نقل عمومی و به تبع آن حمل و نقل پاک و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی رفتیم.
سخنگوی شهرداری تهران افزود: شهر تهران در شهریور 1400 حدود 1860 دستگاه اتوبوس فعال داشت در صورتی که نیاز شهرتهران حداقل 7500 اتوبوس بود که در برخی محاسبات تا 11 هزار اتوبوس نیز مطرح شده است. در حال حاضر تعداد اتوبوسهای فعال شهر از 2400 دستگاه اتوبوس گذشته است و این در حالی است که در دوره قبلی مدیریت شهری، برای اولین بار تعداد اتوبوسهای فعال شهر کاهش پیدا کرده بود.
وی ادامه داد: در هفتههای آینده تعدای از اتوبوسهای برقی از چین به تهران میرسد و تا پایان سال نیز تعدای دیگر وارد میشود. همچنین تا پایان سال 4 ایستگاه مترو در شهر افتتاح میشود و تقریبا تا اسفند همه 7 خط ما به جز ایستگاههای توسعهای این خطوط، تکمیل میشوند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: در بازه زمانی دریافت ایدهها در کمپین من شهردارم قرار داریم، کمپینی که در آن اولویت اجرای پروژهها با رأی و نظر مردم تعیین میشود تا در بودجه سال آینده این نظرات مدنظر قرار گیرد. حدود 10 هزار میلیارد تومان برای این دوره از طرح من شهردارم در بودجه اختصاص داده شده است.
وی در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان ارامنه درخصوص رفع مشکل پارکینگ در سطح شهر بیان کرد: پارکینگ مینابی به زودی افتتاح می شود و پارکینگ نیایش را به عنوان بزرگترین پارکینگ شهر تهران در حال احداث داریم، اما اصل ماجرا این است با این حجم تولید و افزایش خودرو، باید آنقدر حمل و نقل عمومی ارزان قیمت و قابل دسترس باشد که افراد انگیزه چندانی برای استفاده از خودروی شخصی نداشته باشند. بر همین اساس هم حدود 50 درصدی بودجه شهر تهران به مسائل حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.
محمدخانی عنوان کرد: در تهران حدود 65 درصد ترددها با خودروهای شخصی و 35 درصد با حمل و نقل عمومی انجام میشود در حالی که در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا، حداکثر 30 درصد با خودروی شخصی و حدود 70 درصد با حمل و نقل عمومی تردد میکنند و اگر میزان 65 به 35 تردد خودروهای شخصی و تردد با حمل و نقل عمومی در تهران را برعکس نکنیم، مشکل ترافیک ما حل نمیشود.