گزارش سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال حکایت از آن دارد که تاخیر طولانی در احداث این پروژه و به بیان دیگر نساختن آزادراه مذکور، سود میلیاردی برای این شرکت ایجاد کرده است!
گزارش سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال حکایت از آن دارد که تاخیر طولانی در احداث این پروژه و به بیان دیگر نساختن آزادراه مذکور، سود میلیاردی برای این شرکت ایجاد کرده است!
به گزارش خبرنگار تین نیوز، گزارش حسابرسی شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال که 25 آبان ماه 1403 در سامانه کدال منتشر شده حاوی نکات قابل تاملی است که نشان می دهد تاخیر طولانی در احداث این پروژه اگر چه کام مردم را تلخ کرده اما این تاخیر برای متولیان پروژه نه تنها تلخ نیست بلکه سود آور و احتمالا شیرین است!
خبر مهم امروز را بخوانید:
مخالفت وزارت راه با ساخت تونل 9 کیلومتری توسط شهرداری تهران؛ تکرار اشتباه بزرگراه صدر، این بار زیرزمین!
سازمان حسابرسی در بخشی از گزارش خود آورده است؛ با توجه به یادداشت توضیحی 1-1 و درصد پیشرفت مندرج در یادداشت توضیحی 1-15 پروژه به دلایل متعدد با تاخیر قابل ملاحظه مواجه است. بنابراین هزینه های احداث آزادراه از مبلغ 1،450 میلیارد ریال پیش بینی اولیه در سال 1375 پس از طی چندین مرحله بازنگری به مبلغ 1،207،950 میلیارد ریال افزایش یافته است.
معمایی در کسب وکار جاده سازی ؛ نساز ولی سود ببر!
این سازمان به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال در ادامه تصریح می کند: تاخیر در اجرای پروژه منجر به شناسایی سود سرمایه گذاری احداث به میزان 1.003 برابر آورده آزادراه در پروژه مذکور شده است.
شایان ذکر است؛ شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال با شخصیت حقوقی سهامی خاص از واحدهای تجاری فرعی بنیاد مستضعفان به شمار می رود و دولت در بازنگری های انجام شده در قرارداد، بازگشت سرمایه گذاری سود سرمایه گذار با حداقل سود 22 درصدی را تضمین کرده است اما این که سرمایه گذار و شرکت متولی این پروژه بر اثر تاخیر طولانی مدت، در گزارش های مالی خود سود شناسایی می کنند، پرسش هایی ایجاد می کند که در گزارش های بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
انتهای پیام