بسیج در منظر امام تعریف های متفاوتی دارد، در نگاه امام بسیج لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق، میثاق پا برهنگان، مکتب شاهدان و شهیدان گمنام و معراج اندیشههای پاک انسانی است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: یکی از محصولات بسیج کلاس تربیت رزمندگان خط مقدم ایثار و شهادت است؛ در طول تاریخ ، بسیج توانسته در این کلاس تربیتی بدرخشد و شخصیتهای برجسته فراوانی در میدان ایثار و شهادت قرار دهد و سند صداقت و راستی او را برای جهاد در راه خدا به تصویر بکشاند.
امام جمعه شهر کرمان اظهار کرد: بسیج کلاس بصیرت انقلابی است، بسیج عمیقاً انقلابی است و از ارزشهای انقلاب و دینی دفاع میکند؛ دشمن و دوست را خوب میشناسد و غبارها باعث ایجاد خلل در بصیرت بسیج نمیشود؛ تحلیل درست از اوضاع دارد، کشور را درست میشناسد، تنگناهای کشور درست میداند.
وی بیان کرد: بسیج کلاس خدمت به مردم خصوصا تودههای محروم جامعه است، بسیج کلاس مبارزه با منفعتطلبی و دوری از کار نمایشی در دستور کارش است؛ مسئول بسیجی نباید تلاش کند تا حرکت نمایشی انجام دهد، بلکه خدا میداند و آن را ثبت و ضبط میکند.
علیدادی سلیمانی گفت: بسیج کلاس مبارزه با استکبار جهانی برای فتح قلههای استقلال و برای دفاع از آزادی انسان است؛ بسیج فراتر از تفکرات جناحی است و کلاس فهم و درک ولایت فقیه است و تبعیت از آن، اطاعت از دستورات امامین انقلاب، حراست و حفاظت از رهبری انقلاب در همه عرصهها کار بسیج است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: بسیج در یک کلمه فراهمکننده بستر مناسب برای دادن پرچم انقلاب و دفاع از ارزشها به دست منجی بشریت و قرار گرفتن در رکاب حضرت برای انجام ماموریت است.
وی اظهار کرد:یکی از مبانی تربیتی از منظر قرآن عبارتند از اینکه کلیه اعمال، رفتار، نیتها و گفتار ما در منظر خدا و ماموران اوست، اگر مربی اعتقاد پیدا کند که عمل او کاملاً در رصد است، آنجا که عمل مثبت است نشاط پیدا میکند و آنجا که عمل بد و شر است، معمولاً صرف نظر میکند و میخواهد عملش بهگونهای باشد که کسی از عمل بد اطلاع پیدا نکند.
علیدادی سلیمانی بیان کرد: خدا در همه صحنههای رفتاری و گفتاری ما حاضر و ناظر است، حتی خدا نیت ما را میداند، پس اینکه باید فرد مراقب حدود الهی باشد و از آن تجاوز نکند و این مهم به لحاظ تربیتی خیلی اصل مهمی است.
وی تاکید کرد: اساس معیارهای قرآن یکی از علامتهای کسانی که تحت این اصل در تربیت دینی قرار گرفتند، به این شرح است که آشکارا و پنهان در سختیها و تنگدستیها و در همه حالات در راه خدا انفاق میکنند، علامت بعد این است که وقتی خشم آنها را میگیرد، خشمشان را به خاطر خدا پایین میآورند و عصبانیت خود را کنترل میکنند و علامت دیگر این است که اهل گذشت هستند و وقتی کسی به حقوق آنها تجاوز میکند، در اوج برخورد، عفو و گذشت میکنند.