به گزارش سرویس شهروند خبرنگارخبرگزاری صدا وسیما، نان از کالاهای مهم و اساسی موجود در سبد غذایی خانوارهای ایرانی است. با وجود نظارتها گاهی برخی نانواییها مرتکب تخلفاتی میشوند که دولت امکان شکایت از نانواییهای سراسر کشور را برای افراد فراهم آورده تا به این ترتیب، از حقوق مصرف کنندگان حمایت به عمل آورد.
متن شهروندخبرنگار ما به این شرح است:
اوضاع نانواییها خیلی بد شده است. تلویزیون هر چند وقت یک بار گزارش پخش می کند که با مسئول ناظر به نانواییها میروند و متخلفان را جریمه میکنند؛ انگار همۀ متخلفها رو زیر نظر دارند. اما واقعیت چیز دیگری است.
نانوایی بربری محلۀ ما سالهاست به زور به مردم نان کنجدی میفروشد (کمی کنجد میپاشد). قبل از افزایش قیمت اخیر (که نان ساده ۲۵۰۰ و کنجدی ۳۵۰۰ شد) این نان را ۵۰۰۰ تومان میداد.
بعدش هم تا مدتی همین ۵۰۰۰ تومان بود. اخیراً شده ۵۵۰۰. روی گونیهای آردش هم نوشته یارانهای نوع ۱. یعنی کاملاً واضح است که تخلف میکند. چند بار به ۱۲۴ گزارش دادم جواب دادن «عدم احراز تخلف». معلومه که یا اصلاً رسیدگی نمیکنند یا مأمورشون سالم نیست.
نانوایی سنگکی هم دیده حتی با کوچیک کردن انداره نانها براش نمیصرفه، نان را کمی بزرگتر میزند و ۱۰۰۰۰ تومان میفروشد.
کلاً بیشتر نانواییها تخلف میکنند. اگر واقعاً قیمتِ مصوب با هزینهها هماهنگ نیست، یا یارانه را حذف کنند یا قیمت را بالا ببرند.
این جوری که قیمتِ مصوب یه چیزی باشد و نانواییها یه چیز، رسماً رواجِ تخلف و دزدی است.