به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بروشکی روز پنجشنبه در نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با مدیران مدارس زاهدان اظهار کرد: با تمام توان به دنبال تغییر رو به پیشرفت در شاخصهای مختلف آموزشی و تربیتی هستیم و فرهنگیان سیستان و بلوچستان با صبوری و عزتمندی پای کار نظام تعلیم و تربیت بوده و خواهند بود.
وی بیان کرد: شرایط پراکندگی جغرافیایی و اقلیمی سیستان و بلوچستان که در نوع خود منحصر به فرد است؛ کار همکاران ساعی و خوش فکرمان را در عرصه تعلیم و تربیت دوچندان دشوار و سخت میکند؛ اما فرهنگیان این سامان با صبوری و عزتمندی پای کار نظام تعلیم و تربیت بوده و خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: معلمان سخت کوش و جهادگر سیستان و بلوچستان برای پرورش و تربیت و رشد و بالندگی فرزندان استان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و گاهی با تحمل بسیاری از سختیها و دشواریها و طی کردن مسافتهای طولانی در برخی مناطق و روستاهای دور افتاده و سخت گذر از جان مایه میگذارند.
سیستان و بلوچستان خواستگاه استعدادهای ناب دانش آموزانی
وی ادامه داد: این استان خواستگاه استعدادهای ناب دانشآموزانی است که در عرصه ملی و بینالمللی میدرخشند و با کسب افتخارات متعدد و مختلفی در همایشها، جشنوارهها، المپیادها و مسابقات مختلف نام این سامان را زنده نگه میدارند.
بروشکی با برشمردن برخی دستاوردها و افتخارات دانشآموزان و فرهنگیان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امید و امیدآفرینی و همت و اراده معلمان و دانش آموزان نقطه عطفی در مسیر تحول و تحول خواهی است.
وی با اشاره به تهیه و تدوین برنامه پنج ساله توسعه شاخصهای آموزشی، تربیتی، نیروی انسانی، فضاها و توانمندسازی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با هدف برون رفت از شرایط موجود و ترسیم نقشه راه برای رسیدن به وضعیت مطلوب این برنامه تنظیم، تصویب و هم اکنون برای اجرا در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که هر ساله بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر دانش آموز جدید وارد دستگاه تعلیم و تربیت استان میشوند و این رقم در بین استانهای کشور رتبه اول رشد جمعیت دانش آموزی را نشان میدهد؛ موضوع نیاز جدید به فضا، نیرو انسانی و تجهیزات علاوه بر نیازهای قبلی را نمایان میسازد.
تقویت ردیفهای بودجهای طرح روستا مرکزی
وی افزود: در راستای توانمندسازی معلمان و دانش آموزان و کیفیت بخشی آموزشی با بهرهگیری از ظرفیت معلمان جهادگر، موسسات و گروههای علمی جهادی و خیریه با برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی، به دنبال تحقق این مهم بوده و هستیم.
بروشکی ادامه داد: تقویت ردیفهای بودجهای طرح روستا مرکزی، توسعه مدارس شبانه روزی و هنرستانهای تخصصی در راستای ارتقاء شاخص پوشش تحصیلی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: با هدف نگهداشت نیروی انسانی در مناطق کمتر برخوردار احداث معلم سراها و خانههای معلم بیش از پیش احساس میشود؛ از سوی دیگر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی بومی در دانشگاه فرهنگیان نیز به ماندگاری نیروها در مناطق نیز کمک شایانی خواهد کرد.