شناسهٔ خبر: 69856760 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیامک انبوه یا مزاحم؛ رضایت مردم و نحوه ارائه خدمات‌ بررسی شد

تهران- ایرنا- نحوه ارائه خدمات پیامک انبوه در راستای ایجاد وحدت رویه در سامان‌دهی حوزه پیامک انبوه و با هدف ایجاد هم‌افزایی برای توسعه بازار کسب و کار و افزایش رضایت مردم در نشستی مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست هم‌اندیشی با حضور اپراتورهای ارتباطات سیار، دارندگان مجوز ارایه خدمات پیامک انبوه، اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) و برخی از دارندگان پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد، مقررات ابلاغی رگولاتوری بازخوانی و پیشنهادهای حاضران درباره افزایش رونق بازار خدمات پیامک انبوه و کاهش شکایت کاربران در دریافت پیامک‌های مزاحم مطرح شد.

بر اساس این گزارش ارتقای تعامل میان ارائه کنندگان خدمات پیامکی، مقررات گذاری در حوزه تعرفه با قیمت گذاری از طریق بازار این خدمات و ایجاد سامانه های کشف تخلف در اپراتورهای ارایه دهنده خدمات پیامک انبوه به منظور حفظ حقوق مردم و پیشگیری از ارسال پیامک های مزاحم از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در حال حاضر کاربران می توانند با مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتورهای تلفن همراه و یا شماره گیری کد دستوری # ۸۰۰* و ارسال کد ۱۱ برای لغو پیامک های دریافتی و ارسال کد ۱۲ برای فعال سازی پیامک های لغو شده برای مدیریت دریافت پیامک های انبوه تبلیغاتی اقدام کنند.