وی ادامه داد: مدیران مراکز فقهی و تخصصی طرح اندیشه مبانی فکری امامین انقلاب را در بین طلاب مراکز ترویج کنند و از آنها دعوت به حضور برای یادگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: تلاش کنید این اتفاق مهم در حوزه و در میان طلاب و فضلای مراکز فقهی و تخصصی و مدارس علمیه رقم بخورد. کاری کنیم طلاب از علم آموزی بهره ببرند؛ یکی از موارد مهم، ارائه مسائل اعتقادی و فکری امامین انقلاب و شهید صدر است.
قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر طلاب، مبانی فکری امامین انقلاب و مسائل اعتقادی را یاد نگیرند، گرفتار افت انگیزه و ناامیدی می شوند. این درس از ضروریات حوزه و طلاب و فضلا است. در حوزه، سیر مطالعاتی متعددی داریم از جمله اعتقادی، این کتاب ها از احتیاج های حوزه است.
وی ادامه داد: فراگیری علم و دانش به انسان قدرت می دهد. علم و دانش و قدرت دو رکن حیات طیبه در زمان فعلی است. امید است مدیران برای نشر معارف اعتقادی و مبانی فکری امامین انقلاب بیش از گذشته تلاش کنند.
ارائه برنامه الگو معرفتی برای مراکز فقهی
حجت الاسلام واحدی معاون تهذیب حوزه علمیه قم نیز در این نشست مهمترین رسالت مدیران مراکز تخصصی فقهی حوزه را مدیریت اعتقادی طلاب دانست و بیان داشت: طلبه باید بداند امامین انقلاب چگونه توانسته اند، تمدن نوین اسلامی و انقلاب را شکل دهند، لذا یادگیری این اندیشه ناب که برگرفته از اسلام ناب است از موارد ضروری در حوزه است.
وی بیان داشت: مسئله امروز هویت طلاب است و موضوعی که به طلبه هویت می دهد، امید به حکومت دینی است. این امید موجب کارآمدی طلاب می شود؛ لذا برای اجرای اسلام ناب، نیاز به همفکری جمعی مدیران مراکز فقهی است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم ادامه داد: برای هویت بخشی طلاب فعالیت های مختلفی می توان انجام داد از جمله برگزاری سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، ظرفیت سنجی مدیران مراکز و برگزاری دوره مطالعاتی عقاید و تاریخ و همچنین اجرای طرح مبانی فکری رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: از دیگر کارها می توان به تعریف دوره مطالعاتی از سوی دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. در این رابطه می توان پویش مطالعات آثار ایشان به صورت برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه واحدی های علمی تربیتی را اجرا کرد. این کتاب شامل منشور روحانیت، صحیفه نور، مبانی اندیشه ای رهبر معظم انقلاب است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم بیان داشت: طلاب در این مسابقات 60 درصد امتیاز بگیرند، برای دوره آموزشی دعوت می شوند و در پایان دوره هم نخبگان مشخص می شوند و حمایت هایی صورت می گیرد.
وی با اشاره به برگزاری دوره معرفتی مناسب حوزه، افزود: در این فضای مطالعاتی و مسابقاتی، گروه هدف طلاب می باشند ولی اساتید هم شرکت کنند. اساتید در حوزه ماندگار هستند و می توانند اندیشه فکری را ترویج کنند. دوره های آموزشی برای اساتید در حوزه ضرورت دارد.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: باید جریان مبانی فکری و برگزاری پویش فوق به وسیله مراکز فقهی و تخصصی ایجاد شود و هر مدرسه علمیه برنامه الگوی معرفتی داشته باشد.
وی ادامه داد: مدیران مراکز فقهی و تخصصی طرح اندیشه مبانی فکری امامین انقلاب را در بین طلاب مراکز ترویج کنند و از آنها دعوت به حضور برای یادگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: تلاش کنید این اتفاق مهم در حوزه و در میان طلاب و فضلای مراکز فقهی و تخصصی و مدارس علمیه رقم بخورد. کاری کنیم طلاب از علم آموزی بهره ببرند؛ یکی از موارد مهم، ارائه مسائل اعتقادی و فکری امامین انقلاب و شهید صدر است.
قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر طلاب، مبانی فکری امامین انقلاب و مسائل اعتقادی را یاد نگیرند، گرفتار افت انگیزه و ناامیدی می شوند. این درس از ضروریات حوزه و طلاب و فضلا است. در حوزه، سیر مطالعاتی متعددی داریم از جمله اعتقادی، این کتاب ها از احتیاج های حوزه است.
وی ادامه داد: فراگیری علم و دانش به انسان قدرت می دهد. علم و دانش و قدرت دو رکن حیات طیبه در زمان فعلی است. امید است مدیران برای نشر معارف اعتقادی و مبانی فکری امامین انقلاب بیش از گذشته تلاش کنند.
ارائه برنامه الگو معرفتی برای مراکز فقهی
حجت الاسلام واحدی معاون تهذیب حوزه علمیه قم نیز در این نشست مهمترین رسالت مدیران مراکز تخصصی فقهی حوزه را مدیریت اعتقادی طلاب دانست و بیان داشت: طلبه باید بداند امامین انقلاب چگونه توانسته اند، تمدن نوین اسلامی و انقلاب را شکل دهند، لذا یادگیری این اندیشه ناب که برگرفته از اسلام ناب است از موارد ضروری در حوزه است.
وی بیان داشت: مسئله امروز هویت طلاب است و موضوعی که به طلبه هویت می دهد، امید به حکومت دینی است. این امید موجب کارآمدی طلاب می شود؛ لذا برای اجرای اسلام ناب، نیاز به همفکری جمعی مدیران مراکز فقهی است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم ادامه داد: برای هویت بخشی طلاب فعالیت های مختلفی می توان انجام داد از جمله برگزاری سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، ظرفیت سنجی مدیران مراکز و برگزاری دوره مطالعاتی عقاید و تاریخ و همچنین اجرای طرح مبانی فکری رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: از دیگر کارها می توان به تعریف دوره مطالعاتی از سوی دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. در این رابطه می توان پویش مطالعات آثار ایشان به صورت برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه واحدی های علمی تربیتی را اجرا کرد. این کتاب شامل منشور روحانیت، صحیفه نور، مبانی اندیشه ای رهبر معظم انقلاب است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم بیان داشت: طلاب در این مسابقات 60 درصد امتیاز بگیرند، برای دوره آموزشی دعوت می شوند و در پایان دوره هم نخبگان مشخص می شوند و حمایت هایی صورت می گیرد.
وی با اشاره به برگزاری دوره معرفتی مناسب حوزه، افزود: در این فضای مطالعاتی و مسابقاتی، گروه هدف طلاب می باشند ولی اساتید هم شرکت کنند. اساتید در حوزه ماندگار هستند و می توانند اندیشه فکری را ترویج کنند. دوره های آموزشی برای اساتید در حوزه ضرورت دارد.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: باید جریان مبانی فکری و برگزاری پویش فوق به وسیله مراکز فقهی و تخصصی ایجاد شود و هر مدرسه علمیه برنامه الگوی معرفتی داشته باشد.
وی ادامه داد: مدیران مراکز فقهی و تخصصی طرح اندیشه مبانی فکری امامین انقلاب را در بین طلاب مراکز ترویج کنند و از آنها دعوت به حضور برای یادگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: تلاش کنید این اتفاق مهم در حوزه و در میان طلاب و فضلای مراکز فقهی و تخصصی و مدارس علمیه رقم بخورد. کاری کنیم طلاب از علم آموزی بهره ببرند؛ یکی از موارد مهم، ارائه مسائل اعتقادی و فکری امامین انقلاب و شهید صدر است.
قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر طلاب، مبانی فکری امامین انقلاب و مسائل اعتقادی را یاد نگیرند، گرفتار افت انگیزه و ناامیدی می شوند. این درس از ضروریات حوزه و طلاب و فضلا است. در حوزه، سیر مطالعاتی متعددی داریم از جمله اعتقادی، این کتاب ها از احتیاج های حوزه است.
وی ادامه داد: فراگیری علم و دانش به انسان قدرت می دهد. علم و دانش و قدرت دو رکن حیات طیبه در زمان فعلی است. امید است مدیران برای نشر معارف اعتقادی و مبانی فکری امامین انقلاب بیش از گذشته تلاش کنند.
ارائه برنامه الگو معرفتی برای مراکز فقهی
حجت الاسلام واحدی معاون تهذیب حوزه علمیه قم نیز در این نشست مهمترین رسالت مدیران مراکز تخصصی فقهی حوزه را مدیریت اعتقادی طلاب دانست و بیان داشت: طلبه باید بداند امامین انقلاب چگونه توانسته اند، تمدن نوین اسلامی و انقلاب را شکل دهند، لذا یادگیری این اندیشه ناب که برگرفته از اسلام ناب است از موارد ضروری در حوزه است.
وی بیان داشت: مسئله امروز هویت طلاب است و موضوعی که به طلبه هویت می دهد، امید به حکومت دینی است. این امید موجب کارآمدی طلاب می شود؛ لذا برای اجرای اسلام ناب، نیاز به همفکری جمعی مدیران مراکز فقهی است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم ادامه داد: برای هویت بخشی طلاب فعالیت های مختلفی می توان انجام داد از جمله برگزاری سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، ظرفیت سنجی مدیران مراکز و برگزاری دوره مطالعاتی عقاید و تاریخ و همچنین اجرای طرح مبانی فکری رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: از دیگر کارها می توان به تعریف دوره مطالعاتی از سوی دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. در این رابطه می توان پویش مطالعات آثار ایشان به صورت برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه واحدی های علمی تربیتی را اجرا کرد. این کتاب شامل منشور روحانیت، صحیفه نور، مبانی اندیشه ای رهبر معظم انقلاب است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم بیان داشت: طلاب در این مسابقات 60 درصد امتیاز بگیرند، برای دوره آموزشی دعوت می شوند و در پایان دوره هم نخبگان مشخص می شوند و حمایت هایی صورت می گیرد.
وی با اشاره به برگزاری دوره معرفتی مناسب حوزه، افزود: در این فضای مطالعاتی و مسابقاتی، گروه هدف طلاب می باشند ولی اساتید هم شرکت کنند. اساتید در حوزه ماندگار هستند و می توانند اندیشه فکری را ترویج کنند. دوره های آموزشی برای اساتید در حوزه ضرورت دارد.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: باید جریان مبانی فکری و برگزاری پویش فوق به وسیله مراکز فقهی و تخصصی ایجاد شود و هر مدرسه علمیه برنامه الگوی معرفتی داشته باشد.
وی ادامه داد: مدیران مراکز فقهی و تخصصی طرح اندیشه مبانی فکری امامین انقلاب را در بین طلاب مراکز ترویج کنند و از آنها دعوت به حضور برای یادگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: تلاش کنید این اتفاق مهم در حوزه و در میان طلاب و فضلای مراکز فقهی و تخصصی و مدارس علمیه رقم بخورد. کاری کنیم طلاب از علم آموزی بهره ببرند؛ یکی از موارد مهم، ارائه مسائل اعتقادی و فکری امامین انقلاب و شهید صدر است.
قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر طلاب، مبانی فکری امامین انقلاب و مسائل اعتقادی را یاد نگیرند، گرفتار افت انگیزه و ناامیدی می شوند. این درس از ضروریات حوزه و طلاب و فضلا است. در حوزه، سیر مطالعاتی متعددی داریم از جمله اعتقادی، این کتاب ها از احتیاج های حوزه است.
وی ادامه داد: فراگیری علم و دانش به انسان قدرت می دهد. علم و دانش و قدرت دو رکن حیات طیبه در زمان فعلی است. امید است مدیران برای نشر معارف اعتقادی و مبانی فکری امامین انقلاب بیش از گذشته تلاش کنند.
ارائه برنامه الگو معرفتی برای مراکز فقهی
ارائه برنامه الگو معرفتی برای مراکز فقهیحجت الاسلام واحدی معاون تهذیب حوزه علمیه قم نیز در این نشست مهمترین رسالت مدیران مراکز تخصصی فقهی حوزه را مدیریت اعتقادی طلاب دانست و بیان داشت: طلبه باید بداند امامین انقلاب چگونه توانسته اند، تمدن نوین اسلامی و انقلاب را شکل دهند، لذا یادگیری این اندیشه ناب که برگرفته از اسلام ناب است از موارد ضروری در حوزه است.
وی بیان داشت: مسئله امروز هویت طلاب است و موضوعی که به طلبه هویت می دهد، امید به حکومت دینی است. این امید موجب کارآمدی طلاب می شود؛ لذا برای اجرای اسلام ناب، نیاز به همفکری جمعی مدیران مراکز فقهی است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم ادامه داد: برای هویت بخشی طلاب فعالیت های مختلفی می توان انجام داد از جمله برگزاری سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، ظرفیت سنجی مدیران مراکز و برگزاری دوره مطالعاتی عقاید و تاریخ و همچنین اجرای طرح مبانی فکری رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: از دیگر کارها می توان به تعریف دوره مطالعاتی از سوی دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. در این رابطه می توان پویش مطالعات آثار ایشان به صورت برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه واحدی های علمی تربیتی را اجرا کرد. این کتاب شامل منشور روحانیت، صحیفه نور، مبانی اندیشه ای رهبر معظم انقلاب است.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم بیان داشت: طلاب در این مسابقات 60 درصد امتیاز بگیرند، برای دوره آموزشی دعوت می شوند و در پایان دوره هم نخبگان مشخص می شوند و حمایت هایی صورت می گیرد.
وی با اشاره به برگزاری دوره معرفتی مناسب حوزه، افزود: در این فضای مطالعاتی و مسابقاتی، گروه هدف طلاب می باشند ولی اساتید هم شرکت کنند. اساتید در حوزه ماندگار هستند و می توانند اندیشه فکری را ترویج کنند. دوره های آموزشی برای اساتید در حوزه ضرورت دارد.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: باید جریان مبانی فکری و برگزاری پویش فوق به وسیله مراکز فقهی و تخصصی ایجاد شود و هر مدرسه علمیه برنامه الگوی معرفتی داشته باشد.
∎