شناسهٔ خبر: 69812486 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ایران خودرو: با اصلاح قیمت‌ها، عرضه خودرو به بازار را افزایش می‌دهیم

صاحب‌خبر -

معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو از اهداف این شرکت در جهت افزایش تولید، ساماندهی و عرضه خودرو به بازار همزمان با اصلاح قیمت ها خبر داد.

براساس آخرین اخبار خودرو، ابراهیم آقاپور، معاون مالی شرکت ایران خودرو با اشاره به افزایش قیمت محصولات بزرگترین خودروساز کشور و اصلاح قیمت های گذشته، از اهداف پیش روی آبی پوشان صنعت خودرو در جهت افزایش تولید و عرضه و ساماندهی بازار خبر داد.

برنامه ایران خودرو برای افزایش عرضه محصولات به بازار

ایران خودرو ایران خودرو

پس از انتشار قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا، معاون مالی ایران خودرو در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های داخلی، گفت: «در سال گذشته که شعار مهارم تورم و جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد فقط به مهار تورم توجه شد و جهش تولید مغفول ماند. در حال حاضر دولت چهاردهم به دور از هیاهو و با یک تصمیم درست اقتصادی به اصلاح قیمت خودرو اقدام کرده است.» ابراهیم آقاپور عنوان داشت:

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته افزایش قیمت خودرو در ۱۸ ماه گذشته از میزان افزایش نهادهای تولید کم‌تر بود و تناسبی با تورم و هزینه‌های تولید نداشت به طوری که نهادهای تولید شامل ورق، مس، آلومینیم و پلیمر افزایش قابل توجهی داشتند ولی قیمت خودرو متناسب با هزینه‌های تولید افزایش نداشت.

معاون مالی آبی پوشان در ادامه به دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت اشاره کرد. به گفته وی اگر در دوره‌های کوتاه‌مدت به‌روزرسانی قیمت‌ رخ می‌داد، تاثیر به مراتب مثبتی در بازار داشت و تولیدکننده نیز متحمل زیان نمی‌شد. وی در ادامه گفت: «در سال‌های گذشته فاصله ایجاد شده بین قیمت کارخانه و بازار باعث ایجاد تقاضای کاذب شد و در این بازار مشتری واقعی ارتباطی با خودروساز نداشت و در این بازار مصرف کننده اصلی برای خرید خودرو از طریق قرعه کشی یا از طریق دلال‌ها اقدام کند.»

ایران خودرو ایران خودرو

به گفته آقاپور، با اصلاح قیمت‌ها شاهد افزایش تولید، ارتقای کیفیت و عرضه مستقیم خودرو به مشتری واقعی با قیمت کم‌تر از بازار خواهیم بود و در آینده امکان فروش اقساطی خودرو نیز فراهم خواهد شد.

با این‌حال مسئله مهم جهش یکباره قیمت محصولات این شرکت است. طبق بخشنامه جدید ایران خودرو، قیمت محصولات بزرگترین خودروساز داخلی به‌طور میانگین ۳۳ درصد افزایش داشته است. با این اوصاف تنها قربانیان ضرر و زیان ناشی از افزایش قیمت خودرو در کشور مردم هستند و دادن چنین وعده های توخالی از جمله عرضه خودرو به مصرف کننده واقعی یا فروش اقساطی نمی‌تواند جیب خالی مردم را پر کند.

همچنین بخوانید:
دلایل افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بهمن ۱۴۰۳ + بیانیه رسمی دلالان خودرو ۲.۵ برابر بیشتر از خودروسازان دولتی سود کرده‌اند درخواست افزایش قیمت محصولات پارس خودرو هم صادر شد