شناسهٔ خبر: 69806069 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هایلوکس با موتور جدید و آلایندگی صفر | تصاویر

جدیدترین موتور تویوتا برای پیکاپ محبوب تویوتا هایلوکس در بریتانیا معرفی شده است. این پیشرانه از سوخت هیدروژن بهره می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از دیجیاتو، تویوتا در دهه گذشته میل چندانی به حضور در بازار خودروهای برقی نداشته است. این خودروساز از طریق معرفی مدل‌هایی همچون تویوتا میرای با پیل سوختی هیدروژنی، راهکارهای متفاوتی را برای حضور در بازار خودروهای پاک جستجو می‌کند. اکنون نیز جدیدترین موتور تویوتا هایلوکس با سیستم کاری درون‌سوز و آلایندگی صفر معرفی شده است، پیشرانه‌ای که می‌تواند هم‌زمان به عصر خودروهای بنزینی و برقی پایان دهد.

جدیدترین موتور تویوتا برای پیکاپ محبوب تویوتا هایلوکس در بریتانیا معرفی شده است. این پیشرانه از سوخت هیدروژن بهره می‌برد که ترکیبی از انرژی احتراق کارآمد و آلایندگی صفر است.

پیشرانه هیدروژنی و جدید تویوتا هایلوکس را TMUK، کارخانه تولید موتور تویوتا در بریتانیا، توسعه داده است. این کارخانه در برناستون دربی‌ شایر قرار دارد. تاکنون ۱۰ نمونه اولیه از هایلوکس با سوخت هیدروژن ساخته شده‌اند. ۵ نمونه از این خودروها هم‌اکنون به‌منظور ارزیابی ایمنی، عملکرد و دوام آزمایشات میدانی را پشت سر می‌گذارند. ۵ نمونه دیگر نیز به رسانه‌ها و مصرف‌کنندگان نمایش داده می‌شوند.
تویوتا هایلوکس هیدروژنی پایان‌دهنده عصر جدال بنزین و برق

تویوتا سعی دارد با استفاده از مفهوم پیل سوختی هیدروژنی عمر تازه‌ای به موتورهای درون‌سوز بدهد. پیل سوخت‌های هیدروژنی در واقع نیروگاه تولید الکتریسیته با آلایندگی صفر هستند. تویوتا هایلوکس هیدروژنی به وسیله واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید می‌کند. تنها محصول جانبی این واکنش شیمیایی آب است؛ بنابراین برخلاف خودروهای الکتریکی که با باتری لیتیومی شارژ می‌شوند، خودروهای هیدروژنی نیروگاهی متحرک هستند.

هایلوکس با موتور جدید و آلایندگی صفر | تصاویر

ابعاد این تویوتا هایلوکس هیدروژنی با نسخه‌های دیگر آن یکسان است اما شاسی خودرو برای قرارگرفتن پیل سوختی و دیگر تجهیزات مرتبط تغییر کرده است. پیل سوختی نصب‌شده روی این هایلوکس با تویوتا میرای مشترک است.

نسل نخست تویوتا میرای سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این خودرو نتیجه پروژه‌ای در مرکز تحقیق و توسعه تویوتا بود. نسل دوم تویوتا میرای نیز ۵ سال بعد به بازار آمد. نسل جدید پیل سوختی هیدروژنی تویوتا برد خودرو را ۳۰ درصد افزایش داد و به حدود ۴۰۰ مایل (۶۴۳ کیلومتر) رساند. هایلوکس هیدروژنی نیز از همین فناوری بهره می‌برد.