این در حالی است که دکتر پزشکیان با وعده برقراری عدالت رای مردم را گرفت و قول داد وضعیت معیشتی را سر و سامان دهد. به خصوص در مورد قیمت خودرو هم انتقاد کرد و وعده بهبود شرایط را داد.
حالا و در همین مدت کوتاهی که ایشان قدم به پاستور گذاشتهاند سکه، طلا، دلار، تعرفه آب، تعرفه برق و البته نان گران شده ست و در آخرین مورد هم در حالی که دبیر انجمن قطعه سازان درخواست افزایش 80 درصدی قیمت خودرو را داده بود با افزایش 25 درصدی قیمت موافقت شده است تا با انواع و اقسام مالیات این گرانی به 40 درصد برسد!
دقیقا مصداق همین که آقای رییسجمهور در این مدت به هیچ گرانی (محض رضای خدا) نه نگفتهاند اما برای یک درخواست معقول و به حق مردم مثلا رفع فیلتر سه ماه است که جلسه برگزار میشود ولی نتیجه هیچ! اگر این اجرای عدالت است که حرفی نیست ولی آیا شما دستمزد کارگران را ۲۵ تا ۴۰ درصد اضافه کردهاید که بر مبنای تورم، نرخ دلار و هزار علت دیگر قیمت خودرو را بالا بردهاید؟ همین حالا آقایان از همین میزان افزایش قیمت ناراضیاند و میگویند ما در زیانیم! میگویند ما بریز و بپاش کنیم، فک و فامیل و مشاور و معاون را بیاورم و حقوقهای نجومی بدهیم، ضررش را مردم باید بدهند! با هزاران ترفند جلوی واردات را میگیرند تا با منت خودروی بیکیفیت و گران را به مردم بیندازند! تا کی قرار است این مافیاها برای زندگی و مال مردم تصمیم بگیرند؟
خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میدهند
در همین رابطه، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری است، گفت: خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میدهند و در این شرایط اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی در بازار خودرو وجود ندارد.
مجتبی یوسفی با اشاره به بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۴ درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس گفت: طبق تجربه گذشته، بورس برای کشورهایی کارآمد است که بازار کامل را رعایت میکنند یعنی هیچ محدودیتی در عرضه و تقاضا ندارند. وی افزود: بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری و تولید خودرو محدود است لذا مردم باید برای تامین یک نیاز اصلی صف بکشند. نتیجه انحصار این است که خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میفروشند و در این بین اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی وجود ندارد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: همین موضوع در برخی از محصولات فولادی و سیمانی و پتروشیمی اتفاق میافتاد چون تولیدکنندهها و خریداران محدود هستند. براین اساس به دلیل نبود بازار کامل در کشور ما، بورس کارایی لازم را در محصولات انحصاری ندارد. یوسفی با ابراز مخالفت با عرضه خودرو در بورس گفت: مجلس یازدهم علیرغم تمامی مخالفتها، واردات خودروهای نو و کارکرده را با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی و به دنبال آن افزایش کیفیت و کاهش قیمت تصویب کرد؛ وزارت صمت نیز آییننامه آن را تدوین کرده که از آقای اتابک وزیر صمت تشکر میکنم. انتظار می رود برای احقاق این حق قانونی مردم ایستادگی شود. وی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه نتیجه عرضه خودرو در بورس، افزایش قیمت است، گفت: ما به عقب برنمی گردیم؛ باید واردات خودرو انجام شده تا این انحصار برداشته شود.
شهر بخوابد که مافیا بیدار است!
گرانی شبانه محصولات سایپا و ایران خودرو، صدای کاربران در فضای مجازی را در آورد
مجتبی قاسمی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در ترازنامه ۲۰۲۳ تویوتا به طور متوسط سود ۲۵۰۰ دلاری برای هر خودرو ثبت شده است ولی تولیدکننده ایرانی روی هر ماشین ۱۰ هزار دلار!
آرش هاشمی فعال رسانهای هم نوشت: طرف دیشب ساعت ۱۰ خوابیده، قصد داشته بعد از کلی پسانداز کردن، امروز بره ماشین بخره، صبح که بیدار شده میبینه شبانه قیمت هر خودرو ۱۰۰ میلیون تومن رفته بالاتر! بعد شما حرف از برنامهریزی و ازدواج و این چیزمیزا تو این مملکت میزنید شهر بخوابد که مافیا بیدار است!
امید ملایی هم نوشت: دیشب شب عروسی رانتداران بود، از روزهای قبل میدانستند خودرو25درصد گران میشود، سرمایهگذاری کردند و به یکباره ثروتمندتر شدند.
سلمان نامی: دولت پزشکیان هم به هیچ گرونی نه نمیگه؛ اول نون بعد لبنیات بعد گوجه بعد دلار بعد طلا بعد گاز بعد خودرو و ..... آخرشم میان میگن عوضش رئیس جمهورمون سینگله و لاتی راه میره
رضا باقری: مثل آب خوردن، بدون اینکه یه نفر تو این کشور یا یه رسانه حتی صداشو دربیاره، سی درصد رفت رو قیمت خودرو؛ شاهین حدود ۱۳۰ تومن، کوییک ۱۰۰ تومن به یک شب گرون شد! یاللعجب! چه وفاقی دارن همهی سیاستمداران چپ و راست بر بیچاره کردن ملت. یکیتون یه اعتراض کنه لااقل!
∎
حالا و در همین مدت کوتاهی که ایشان قدم به پاستور گذاشتهاند سکه، طلا، دلار، تعرفه آب، تعرفه برق و البته نان گران شده ست و در آخرین مورد هم در حالی که دبیر انجمن قطعه سازان درخواست افزایش 80 درصدی قیمت خودرو را داده بود با افزایش 25 درصدی قیمت موافقت شده است تا با انواع و اقسام مالیات این گرانی به 40 درصد برسد!
دقیقا مصداق همین که آقای رییسجمهور در این مدت به هیچ گرانی (محض رضای خدا) نه نگفتهاند اما برای یک درخواست معقول و به حق مردم مثلا رفع فیلتر سه ماه است که جلسه برگزار میشود ولی نتیجه هیچ! اگر این اجرای عدالت است که حرفی نیست ولی آیا شما دستمزد کارگران را ۲۵ تا ۴۰ درصد اضافه کردهاید که بر مبنای تورم، نرخ دلار و هزار علت دیگر قیمت خودرو را بالا بردهاید؟ همین حالا آقایان از همین میزان افزایش قیمت ناراضیاند و میگویند ما در زیانیم! میگویند ما بریز و بپاش کنیم، فک و فامیل و مشاور و معاون را بیاورم و حقوقهای نجومی بدهیم، ضررش را مردم باید بدهند! با هزاران ترفند جلوی واردات را میگیرند تا با منت خودروی بیکیفیت و گران را به مردم بیندازند! تا کی قرار است این مافیاها برای زندگی و مال مردم تصمیم بگیرند؟
خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میدهند
در همین رابطه، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری است، گفت: خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میدهند و در این شرایط اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی در بازار خودرو وجود ندارد.
مجتبی یوسفی با اشاره به بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۴ درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس گفت: طبق تجربه گذشته، بورس برای کشورهایی کارآمد است که بازار کامل را رعایت میکنند یعنی هیچ محدودیتی در عرضه و تقاضا ندارند. وی افزود: بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری و تولید خودرو محدود است لذا مردم باید برای تامین یک نیاز اصلی صف بکشند. نتیجه انحصار این است که خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میفروشند و در این بین اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی وجود ندارد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: همین موضوع در برخی از محصولات فولادی و سیمانی و پتروشیمی اتفاق میافتاد چون تولیدکنندهها و خریداران محدود هستند. براین اساس به دلیل نبود بازار کامل در کشور ما، بورس کارایی لازم را در محصولات انحصاری ندارد. یوسفی با ابراز مخالفت با عرضه خودرو در بورس گفت: مجلس یازدهم علیرغم تمامی مخالفتها، واردات خودروهای نو و کارکرده را با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی و به دنبال آن افزایش کیفیت و کاهش قیمت تصویب کرد؛ وزارت صمت نیز آییننامه آن را تدوین کرده که از آقای اتابک وزیر صمت تشکر میکنم. انتظار می رود برای احقاق این حق قانونی مردم ایستادگی شود. وی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه نتیجه عرضه خودرو در بورس، افزایش قیمت است، گفت: ما به عقب برنمی گردیم؛ باید واردات خودرو انجام شده تا این انحصار برداشته شود.
شهر بخوابد که مافیا بیدار است!
گرانی شبانه محصولات سایپا و ایران خودرو، صدای کاربران در فضای مجازی را در آورد
مجتبی قاسمی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در ترازنامه ۲۰۲۳ تویوتا به طور متوسط سود ۲۵۰۰ دلاری برای هر خودرو ثبت شده است ولی تولیدکننده ایرانی روی هر ماشین ۱۰ هزار دلار!
آرش هاشمی فعال رسانهای هم نوشت: طرف دیشب ساعت ۱۰ خوابیده، قصد داشته بعد از کلی پسانداز کردن، امروز بره ماشین بخره، صبح که بیدار شده میبینه شبانه قیمت هر خودرو ۱۰۰ میلیون تومن رفته بالاتر! بعد شما حرف از برنامهریزی و ازدواج و این چیزمیزا تو این مملکت میزنید شهر بخوابد که مافیا بیدار است!
امید ملایی هم نوشت: دیشب شب عروسی رانتداران بود، از روزهای قبل میدانستند خودرو25درصد گران میشود، سرمایهگذاری کردند و به یکباره ثروتمندتر شدند.
سلمان نامی: دولت پزشکیان هم به هیچ گرونی نه نمیگه؛ اول نون بعد لبنیات بعد گوجه بعد دلار بعد طلا بعد گاز بعد خودرو و ..... آخرشم میان میگن عوضش رئیس جمهورمون سینگله و لاتی راه میره
رضا باقری: مثل آب خوردن، بدون اینکه یه نفر تو این کشور یا یه رسانه حتی صداشو دربیاره، سی درصد رفت رو قیمت خودرو؛ شاهین حدود ۱۳۰ تومن، کوییک ۱۰۰ تومن به یک شب گرون شد! یاللعجب! چه وفاقی دارن همهی سیاستمداران چپ و راست بر بیچاره کردن ملت. یکیتون یه اعتراض کنه لااقل!