به گزارش گروه علمی ایرنا از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، هیأت تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی در اجرای ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرف های حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی، (مصوب سال ۱۳۷۲) و آئین نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان (موضوع تصویب نامه شمـاره ۹۰۴۵ ت ۱۳۸۷۵/ﻫ به تاریخ ۲۳/۰۷/۱۳۷۴ و اصلاحیهها بعد آن) آگهی شرکت در آزمون انتخاب حسابدار رسمی سال۱۴۰۳ را به شرح ذیل منتشر میکند.
داوطلبان واجد شرایط باید نسبت به ثبت درخواست شرکت در آزمون انتخاب حسابدار رسمی، از امروز (دوشنبه) تا روز یکشنبه (چهارم آذر ۱۴۰۳) و تنها از طریق درگاه اطلاعرسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اقدام کنند. مبلغ ثبتنام ۹.۰۰۰.۰۰۰ (نُه میلیون) ریال است و به صورت الکترونیکی با مراجعه به بخش خرید کارت اعتباری درگاه اطلاعرسانی این سازمان صورت میپذیرد. بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه در سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی پس از اعلام نتایج آزمون، برای قبولشدگان الزامی است.
آزمون در روز پنجشنبه به تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۳ با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در شهر تهران یا برخی مراکز استان برگزار خواهد شد. اطلاعیه چاپ کارت شرکت در آزمون و شهرهای محل برگزاری آزمون دو هفته قبل از برگزاری اطلاع رسانی خواهد شد.
کارت شرکت در آزمون از تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۳ تا ۲۰ دی ۱۴۰۳ برای مشاهده و چاپ روی درگاه اطلاعرسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
شرایط داوطلبان بر اساس آییننامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان
۱. تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۲. نداشتن سابقه محکومیت مؤثر کیفری.
۳. حسن شهرت به رعایت موازین شرعی و اجتماعی و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
۴. نداشتن سوابق سوء حرفهای، مالی و اداری.
۵. داشتن گواهی انجام یا معافیت دائم از خدمت وظیفه عمومی در زمان صلح برای داوطلبان مرد.
۶. داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی (لیسانس) از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کلیه رشتههای حوزه حسابداری و سایر رشتههای مشابه از جمله اقتصاد و مدیریت (مشروط به گذراندن حداقل ۱۸ واحد از دروس حسابداری، حسابرسی، مدیریت مالی، حقوق تجارت، مالیه عمومی در مقاطع کاردانی و کارشناسی) یا مـدارک حرفهای شناخته شده از مجامع معتبر بینالمللی.
مدارک مورد نیاز در زمان ثبتنام
تکمیل تقاضانامه الکترونیکی
فایل عکس اسکن شده: داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبتنام اینترنتی آماده نماید.
عکس سه در چهار که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ).
عکس اسکن شده فقط باید در قالب JPG باشد.
اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰ در ۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ در ۲۰۰ باشد.
تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
حاشیههای زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۲- حتیالامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
اطلاعات بیشتر را در مورد این آزمون اینجا بخوانید.