فوتبال جهانی همچنان در حال تکامل است و ورزشگاهها به عنوان منابع مهم درآمد برای باشگاهها عمل میکنند. رشد اقتصادی بزرگ برخی از نهادها و همچنین حمایتهای اقتصادی برخی کشورهای غیراروپایی از تیمهای مختلف، باعث شده است که بسیاری از باشگاههای بزرگ به دنبال منابع مالی دیگری باشند.
این امر توجه را به ورزشگاهها جلب کرده است. برخی باشگاههای بزرگ مانند اتلتیکو مادرید، بارسلونا یا بایرن مونیخ، قراردادهای اقتصادی جالبی برای واگذاری نام ورزشگاههای خود امضا کردهاند.
در حال حاضر، تیمی که بیشترین درآمد را از ورزشگاه خود دارد، بایر لورکوزن است، باشگاهی آلمانی که نام ورزشگاه خود را به مبلغ 29.9 میلیون یورو فروخته است و پس از آن بارسلونا در این رتبهبندی قرار دارد.
کدام باشگاهها بیشترین درآمد را از فروش نام ورزشگاههای خود دارند؟
1-بایر لورکوزن (بای آرنا) - 29.9 میلیون یورو
2-بارسلونا (اسپتیفای نوکمپ) - 20 میلیون یورو
3-بایرن مونیخ (آلیانز آرنا) - 13 میلیون یورو
4-بروسیا دورتموند (زیگنال ایدونا پارک) - 11.1 میلیون یورو
5-آتلانتا یونایتد (مرسدس بنز) 11.1 میلیون یورو
6-یوونتوس تورین (آلیانز) - 10.3 میلیون یورو
7-اتلتیکو مادرید (ریاض ایر متروپولیتانو) - 10 میلیون یورو
8-اشتوتگارت (مرسدس بنز) 10 میلیون یورو
9-لوس آنجلس اف سی (BMO) 9.2 میلیون یورو
10-فنرباغچه (اولکر استادیوم) 8.3 میلیون یورو
11-آرسنال (امارات) - 6.9 میلیون یورو
12-لیون (گروپاما) - 6.9 میلیون یورو
13-بشیکتاش (توپراس استادیوم) - 6.6 میلیون یورو
14- ال ای گلکسی (دیگنیتی هلث) - 6.4 میلیون یورو
15- آینتراخت فرانکفورت (کامرزبانک آرنا) - 5.4 میلیون یورو
16- النصر (الاول پارک) 4.6 میلیون یورو
17- اینترمیامی (چیس استادیوم) - 3.5 میلیون یورو
18- لایپزیش (ردبول) - 3 میلیون یورو
19- کورینتیانس (نئو کمیکا) - 2.8 میلیون یورو
20- ریورپلاته (ماس مونومنتال) 2.6 میلیون یورو