شناسهٔ خبر: 69781579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لزوم آشنایی والدین دانش‌آموزان با طرح نماد آموزش و پرورش

معاون پیگیری حقوق عامه دادستان قزوین، گفت: طرح نماد به عنوان یک طرح حمایتی مختص دانش‌آموزان طراحی شده و خانواده و معلمین نیز باید با این طرح آشنایی کامل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رحمان درویش حداد ظهر امروز در جلسه استانی طرح نماد (نظام اجتماعی مراقبت از دانش‌آموزان) که در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: دسترسی بدون ضابطه دانش‌آموزان به فضای مجازی و رسانه‌ای موجب شده است تا بسیاری از دانش‌آموزان شرایط زندگی خود را با افراد مجازی مقایسه کنند.

وی ادامه داد: این مقایسه کاذب منجر به افزایش حس یاس و ناامیدی و در نهایت ترکت تحصیل و بروز افسردگی شدید می‌شود.

معاون پیگیری حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب قزوین، افزود: بر اساس ماده شش قانون حمایت از اطفال و نوجوان، مجموعه‌ای از تکالیف دستگاه‌های متولی امر در حوزه نظام اجتماعی مراقبت از دانش‌آموزان تدوین و پیش‌بینی شده است.

درویش حداد یادآور شد: بر این اساس دستگاه‌های متولی امر باید طبق قانون به وظایف خود عمل کرده و اداره کل آموزش و پرورش نیز به عنوان دستگاه متولی امر نظارت و پایش مستمر را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پایش امور تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان از جمله نکاتی است که در این طرح به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و تکالیف هر دستگاه را در این حوزه مشخص کرده است.

معاون پیگیری حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب قزوین، بیان کرد: طرح نماد به عنوان یک طرح حمایتی مختص دانش‌آموزان طراحی شده و خانواده و معلمین نیز باید با این طرح آشنایی کامل داشته باشند.

درویش حداد در پایان تاکید کرد: با تلاش های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی اقدامات خوبی در حوزه ی حمایت از اطفال و نوجوانان در سطح استان قزوین اتفاق افتاده که به تعیین وکیل تسخیری برای اطفال، تفاوت نوع مجازات اطفال با بزرگسالان، تشکیل پرونده شخصیت برای اطفال قبل از دادگاه و ارائه به قضات از نمونه‌های بارز آن است.

انتهای پیام/