شناسهٔ خبر: 69779273 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل مرکز توسعه فناوری اطلاعات سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد؛

تقویت نقش سامانه یکپارچه املاک و مسکن در هوشمندسازی مدیریت املاک

مدیرکل مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سامانه یکپارچه املاک و مسکن (سیام) به‌عنوان ابزار هوشمندسازی در مدیریت املاک، نقش مهمی در کاهش خطاهای انسانی و ارتقای کیفیت خدمات ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، مهدی منصوری مدیرکل مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن در سفری به استان آذربایجان‌ غربی با حضور در اداره کل راه و شهرسازی این استان، ضمن نظارت بر روند استقرار سامانه یکپارچه املاک و مسکن، از نزدیک وضعیت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و نیازهای مرتبط با تأمین تجهیزات سخت‌افزاری را بررسی کرد.

در این بازدید میدانی که با هدف ارزیابی شرایط موجود و بهبود بهره‌وری زیرساخت‌های الکترونیکی انجام شد، نحوه استقرار سامانه یکپارچه املاک و مسکن (سیام) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت اطلاعات در حوزه املاک و زمین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منصوری با حضور در شهرستان‌های سلماس، خوی و ماکو، ضمن دیدار با روسا و کارشناسان این ادارات و جلسه با کاربران سامانه سیام و شناسایی مشکلات موجود در فرآیندهای جدید، راهکارهای بهینه‌سازی و تسریع در خدمات‌دهی را ارائه کرد.

وی در حاشیه این سفر با اشاره به اهمیت توسعه خدمات الکترونیکی در راستای تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن، بر ضرورت ارتقای تجهیزات و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: ایجاد بسترهای فناورانه قوی و یکپارچه، کلید موفقیت در تسریع ارائه خدمات به متقاضیان و اجرای شفاف‌تر فرآیندهاست.

منصوری همچنین در جلسه‌ای جداگانه با رسول عطایی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، به بررسی وضعیت زیرساخت‌های الکترونیکی استان و مشکلات اجرایی کاربران سامانه سیام پرداخت. در این نشست بر لزوم همکاری نزدیک‌تر در جهت بهینه‌سازی عملکرد سامانه و رفع موانع موجود تأکید شد.

در ادامه، وی با حضور در جلسه شورای فناوری اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، ضمن بررسی گزارش‌های مرتبط با وضعیت سامانه‌ سیام و ارائه آموزش‌های مربوطه، دستورات لازم را برای رفع مشکلات کاربران و ارتقای خدمات ارائه شده صادر کرد.

گفتنی است این بازدیدها گامی مؤثر در جهت شناسایی چالش‌های موجود در مسیر توسعه خدمات الکترونیکی و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در راستای ارتقای عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی و حمایت از اهداف کلان وزارت راه و شهرسازی است.