به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: اگر تا چند سال قبل کسی در رابطه با ایجاد زنجیره تامین مواد غذایی در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران صحبت می ورد، موضوع غریب و نا آشنایی بود اما امروزه با توجه به شرایط خاص شهر تهران تقاضا داشتیم تا باب این مساله در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران باز شود و با یک گفتمان درست تصمیم گیران با ضرورت راه اندازی زنجیره تامین آشنا شوند و از طریق مصوبات ضروری زیرساخت های لازم ایجاد شود.
او با اشاره به تاثیر رویکرد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در کاهش هزینه های شهروندان در تامین موادغذایی طبق گزارش بانک مرکزی بیان کرد: با توجه به گزارش بانک مرکزی که به صورت هفتگی از تفاوت قیمت کالاها و حجم عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار و سطح شهر ارائه می شود در سال ۱۴۰۲ میزان تخفیفی که بر روی محصولات قابل عرضه در میادین و بازارهای شهر تهران به شهروندان ارائه شده؛ نزدیک به ۱۰ همت در جیب شهروندان تهرانی ذخیره شده است. به عبارتی این روند قدرت خرید مردم بالا رفته و سفره هایشان رنگین تر شده است.
وی در پایان یادآور شد: در سال ۱۴۰۳ نیز در شش ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در جیب مردم ذخیره شده است که معادل ۶.۹ همت است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۵ همت برسد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران مطرح کرد:
سود ۱۰ همتی تهرانیها در بازار میوه و تره بار
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: طبق قول همکاری ای که رئیس کمیته شورای اسلامی شهر تهران دادند، مقرر شد تا بخشی از موانع و مشکلات میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران با هدف توسعه زیرساخت های لازم و ایجاد زنجیره تامین از طریق مصوبات شورا رفع شود.
صاحبخبر -
∎