شناسهٔ خبر: 69773580 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خبر داد:

تمرکز بر گردشگری سلامت در بازار اقلیم کردستان عراق

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خبر داد: مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یکی از دستاوردهای برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (road show)در اقلیم کردستان عراق را تمرکز بر علایق گردشگری کشور همسایه در موضوعات گردشگری سلامت و تفریحات مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، مسلم شجاعی همزمان با پایان برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق درباره دستاوردهای این اقدام گفت: یکی از مهم‌ترین نتایجی که برگزاری این رودشو به همراه داشت، تمرکز بخش خصوصی و دولتی بر سازماندهی، هماهنگی و تسهیل تردد گردشگران اقلیم در دو محصول عمده گردشگری سلامت و تفریحی است.

او افزود: تمایل مقامات گردشگری اقلیم کردستان عراق برای راه‌اندازی پرواز مستقیم به سنندج و از آنجا به کیش با هدف بهره‌مندی از تفریحات و جاذبه‌های موجود بود. همچنین بهره‌مندی از خدمات پزشکی و درمانی کشورمان از جمله تقاضای اصلی در این ارتباط دو سویه بود که با حضور شایسته نمایندگان علوم پزشکی استان‌های مختلف و نیز برقراری تلاش دو سویه به منظور افزایش تعاملات و شناخت بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری دو کشور پیش رفت.  

به گفته شجاعی، برگزاری این رویداد نشان داد که اقلیم کردستان عراق علیرغم بازار پرظرفیت برای گردشگری ایران متاسفانه مغفول مانده است. بازاری که به دلیل قرابت‌های فرهنگی و زبانی کمتر تحت‌تاثیر ایران‌هراسی و خبرهای منفی رسانه‌های خارجی است و همچنین به دلیل دارا بودن مرزهای زمینی مشترک، امکان تردد آسان وجود دارد. با این وجود تا بهره برداری بهینه از این بازار فاصله وجود دارد و برگزاری رویدادهای اینچنینی می‌تواند به بلوغ بیش‌تر در این بازار کمک کند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی یادآور شد: با توجه به اینکه اقلیم کردستان عراق برای استان‌های غربی کشور یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف به شمار می‌آید، از این رو حضور شایسته استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه و حتی سایر استان‌ها از شمال کشور، اصفهان و پایتخت، فرصتی ویژه برای توسعه گردشگری متقابل فراهم آورد.  

شجاعی همچنین درباره بازار 6 میلیون نفره اقلیم کردستان یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین نیازهایی که در پس برگزاری این رود شو احصا شد، توجه به تسهیل تردد با خودرو از طریق مرزهای مشترک است که می‌تواند در افزایش ورود گردشگری موثر واقع شود. بیش از این باید فرایند تردد تسهیل شود و توقف در مرزها برای کارهای اداری در هر دو طرف کاهش پیدا کند.

 

انتهای پیام/