به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم احمدی لاشکی ظهر امروز _شنبه بیستوششم آبان_ در همایش «نومعلمان تمدن ساز، یاوران جبهه مقاومت» اظهار کرد: ساختن دانشگاه به تنهایی چاره کار نیست، چون بیش از ۲۶۴۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تعداد آن از کشورهای چین و هند بیشتر است، در عوض باید به خروجی آنها دقت کرد تا با پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند.
وی با بیان اینکه دروس آموزشی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال اصلاح و بازنگری است، افزود: باید علومی که ضرورت ندارد را برداریم و علوم مفید و به روز را آموزش دهیم که پاسخگوی نیازهای دانشآموزان و جامعه باشد.
فعالیت ۴۰۶ مدرسه تکدانشآموزی در کشور
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزشوپرورش با اشاره به رویکرد تحقق عدالت اجتماعی در وزارتخانه متبوعش خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد عدالت اجتماعی ۴۰۶ مدرسه تنها با یک دانشآموز در کشور فعالیت میکنند که شامل ۳۹۱ مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و ۱۱ مدرسه متوسط دوم هستند.
احمدی لاشکی اضافه کرد: در حوزه کمبود زیرساختهای آموزشی ضعفهایی داریم و برای نمونه در بعضی از مدارس شهرهای بزرگ کلاسهای با جمعیت بیشتر از ۵۰ نفر دانشآموز را داریم که باید این مشکل را رفع کنیم.
وی از اختصاص ۲۵۵ هزار ردیف استخدامی برای آموزشوپرورش طی سهسال اخیر خبر داد و تاکید کرد: دریافت این تعداد ردیف استخدامی نیاز به برنامهریزی فراوزارتخانهای داشت، زیرا باید تمام تعهدات مالی و اعتباری ۳۰ سال خدمت معلمان در نظر گرفته میشد.
توسعه آموزشی و ورزشی ۱۲۰ هزار مدرسه
معاون پارلمانی وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه تعهداتی بر عهده وزارت آموزشوپرورش نهاده شده است، عنوان کرد: برای مثال یکی از اهداف این برنامه توسعه فضای آموزشی و سرانه فضای ورزشی ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور است که برای اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار و بودجه هستیم.
احمدی لاشکی اضافه کرد: امروز در خدمت معلمانی هستیم که قرار است ۳۰ سال آینده زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت نسلهای آینده کنند و باید به خاطر داشته باشیم که معلم اگر شایسته نباشد، تمام کتب و امکانات بیفایده است و بهطور قطع آموزگار میتواند جای خالی فضای آموزشی و کتب درسی را پر کند.
وی ادامه داد: برای اینکه آموزشوپرورش دقیقتری داشته باشیم، سه شاخصه فضای آموزشی، محتوا و کتب مناسب درسی باید تأمین شود و در این بین نقش معلم بسیار حساس و کلیدی است.
معاون وزیر آموزشوپرورش با اشاره به نقش مهم نومعلمان در جبهه مقاومت گفت: مردم در تمام دنیا به ویژه جهان اسلام روزبهروز بیدارتر و آگاهتر میشوند و معلمان باید حوادث روز همچون جریان مقاومت را برای دانشآموزان تبیین کنند.