امیرحسین مزروعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا پایان مهر سال جاری از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت که با شهرداری اصفهان و مناطق پانزدهگانه آن قرارداد دارد، تعداد ۲۶ هزار و ۱۰۴ درخواست استعلام ثبت و تعداد ۱۷ هزار و ۲۳۱ مورد از این استعلامات پاسخ داده شده است.
وی افزود: پیادهسازی سامانههای مرتبط با شهرسازی، ایجاد وبسرویسها، ارتباط با سایر سازمانها و ادارات، همچنین فعالیت واحد برونسپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان، که در حال حاضر توسط ۳۵ دفتر فعال در سطح مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان انجام میشود، از جمله موارد قابل پوشش در این حوزه است؛ در این بخش انجام استعلامات دفترخانه و بانکها نیز در قالب برونسپاری صورت میگیرد.
مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: ارائه خدمات جامع به شهروندان بهصورت متمرکز در یک شهر، با تحقق شهرداری الکترونیک امکانپذیر است و هدف مدیریت شهری، کنترل، هدایت و توسعه همهجانبه و پایدار شهر با مشارکت شهروندان است، از اینرو شهرداری و شهرسازی الکترونیک بستری فراهم میکند تا خدمات مورد نیاز شهروندان با بیشترین کارایی ارائه شود.
مزروعی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه «سرا ۸» آغاز بهکار کرد، پروانههای ساختمانی و تمام خدمات شهرسازی در این سامانه بارگذاری شد و بهصورت عملیاتی تمام فعالیتها از طریق این سامانه انجام میشود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تسریع و ارتباط با شهروندان را از طریق سامانه «اصنو» تقویت کرده است.
وی با اشاره به خدمات ارائهشده از طریق سامانه اصنو گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از احراز هویت برای کارشناسان بازدید، پرداخت آنلاین هزینههای تراکم و عوارض، ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها بهصورت غیرحضوری، کاهش زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمانی به شهروندان، محاسبه خودکار بیشترین ظرفیت پلاک، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه از مزایای سامانه «اصنو» بهشمار میرود.