شناسهٔ خبر: 69746957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه نسل‌فردا | لینک خبر

به همت شهرداری اصفهان محقق شد :

بهره‌برداری از خروجی غربی پل امام خمینی (ره)

صاحب‌خبر - عملیات احداث خروجی ضلع غربی روگذر امام خمینی (ره) با هدف تسهیل عبور و مرور شهروندان با اعتباری بالغ بر ۳,۰۵۰ میلیارد ریال و در قالب چهل‌وپنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» به بهره‌برداری رسید. احداث خروجی طبقه فوقانی بزرگراه امام خمینی (ره) علاوه بر افزایش امنیت تردد شهروندان و خودروهای امدادی، به کاهش ترافیک منجر می شود، از اهداف مهم اجرای این پروژه، علاوه بر ایمن‌سازی تردد، تسهیل دسترسی شهروندان از بزرگراه امام خمینی (ره) به خیابان‌های شریف، درخشان و شهیدان کاظمی است. پروژه طی کمتر از ۹ ماه به سرانجام رسید علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه انجام این پروژه کار بسیار دشواری بود، در حاشیه آئین بهره‌برداری از خروجی غربی پل امام خمینی (ره) گفت: سازمان طراحی و گروه اجرا در محل پروژه مستقر شده بودند و لحظه به لحظه با توجه به تاسیساتی که هیچ اطلاعاتی از آن نداشتیم و اکتشافی پیش می‌رفتیم، همه در محل و کنار هم، لحظه به لحظه کار را هدایت و رو به جلو حرکت می‌کردند تا این پروژه محقق شد. وی تصریح کرد: سال‌ها بود این پروژه به دلایل مختلف و مشکلاتی که سر راه وجود داشت، بر زمین مانده بود، زیرا آزادسازی سنگین و جابه‌جایی تأسیسات کار دشواری بود.شهردار اصفهان افزود: خروجی غربی پل امام خمینی (ره) به‌دلیل شرایط ترافیکی که در محدوده وجود داشت، باید با سرعت احداث می‌شد؛ در این راستا شهرداری این ریسک بزرگ را پذیرفت و با جابه‌جایی تأسیسات و انجام آزادسازی‌ها، پروژه طی کمتر از ۹ ماه به سرانجام رسید. تسهیل در رفت و آمد همشهریان در منطقه ۸ و ۱۱ اصغر کشاورز راد معاون عمران شهری شهردار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طول پروژه خروجی غربی پل امام خمینی (ره) حدود ۳۵۰ متر است، گفت: با توجه به حجم آزادسازی و تأسیسات شهری، این ویژگی‌ها اجرای پروژه را به تعویق می‌انداخت که با حمایت مدیریت شهر این کار سخت عملیاتی شد.وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه که با همکاری مجموعه شهری، دستگاه‌های خدماتی و پلیس راهور انجام شد، مشکلات ترافیکی در این محدوده را تسهیل می‌کند و موجب کاهش آلودگی هوا و زمان سفر می‌شود.همچنین بهره‌برداری از این پروژه موجب تسهیل در رفت و آمد همشهریان در منطقه ۸ و ۱۱ می‌شود و دسترسی آسان به خیابان شریف و خانه‌اصفهان را فراهم می‌کند، البته یکی از ویژگی‌های دیگر برای اجرا، توجه به پدافند غیرعامل است.وی با بیان اینکه خروجی غربی پل امام خمینی (ره) پس از ۱۵ سال وقفه و بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، با هدف تسهیل رفت‌وآمد شهروندان مناطق ۸ و ۱۱، ایجاد پدافند غیرعامل موردنیاز برای پل امام خمینی (ره) و کاهش ترافیک شدید پل احداث شد، اظهار کرد: این پروژه از اواخر سال گذشته کلید خورد و در کمتر از ۹ ماه هم‌زمان با آزادسازی، اجرا شد و به بهره‌برداری رسید. حمایت شورا در تأمین و تخصیص بودجه معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به حمایت شورا در تأمین و تخصیص بودجه و ردیف اعتباری ادامه داد: حمایت شهردار در اجرای این پروژه بسیار مهم است؛ در این راستا با توجه به حجم تأسیسات زیادی که وجود داشت، با شهردار اصفهان مکاتبه کردم که در یک مرحله آزادسازی و جابه‌جایی انجام شود و در مرحله دیگر پروژه را اجرایی کنیم که دستور شهردار اجرای هم‌زمان تمام مراحل پروژه بود.کشاورزراد هزینه آزادسازی و جابه‌جایی در این پروژه را ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: زمانی که فاز سوم پل امام خمینی (ره) در سال ۸۳ به بهره‌برداری رسید، با توجه به بررسی‌های انجام شده، طراحی فاز نخست رمپ دیده شده بود، اما آن زمان با توجه به شرایط، ضرورتی برای اجرا وجود نداشت که اکنون پس از مطالعات مجدد و با توجه به حجم ترافیک پل، این طرح اجرا شد. کاهش زمان سفر شهروندان سعید ساکت معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه‌بر کاهش زمان سفر شهروندان که به دلیل گذر از تقاطع‌ها طولانی و زمان‌بر می‌شد، سالانه موجب صرفه‌جویی بیش از ۶۰ هزار لیتر در مصرف بنزین در محدوده می‌شود که می‌توان گفت، این موضوع در مباحث زیست‌محیطی بسیار قابل‌توجه و با اهمیت است. ساکت خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۳۵ هزار کیلوگرم از انواع آلاینده‌ها که اغلب منشأ آن‌ها گاز دی اکسید کربن (CO2) است، در این نقطه کاهش پیدا خواهد کرد، همچنین کاهش بار ترافیکی مناطق ۱۱ و ۸ شهرداری در محلات رهنان و خانه‌اصفهان از دیگر مزایای این طرح بوده که برای شهروندان بسیار مشهود و ملموس خواهد بود. وی با بیان اینکه افتتاح این خروجی دغدغه چندین ساله شهروندان خیابان شریف بوده است، اظهار کرد: پیش از این مردم در سطح تقاطع‌های مختلف شهری برای دسترسی به این محدوده بسیار معطل می‌شدند و باید از سه تقاطع برای رسیدن به این محل عبور می‌کردند.