به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سیدعلی امامی، معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت از شمار بالای دستگاههای تصمیمگیر در نقاط مرزی خبر داد و گفت: تعدد این دستگاهها در مرزهایی که حساسیت امنیتی پیدا کرده بیشتر است و این تعدد دستگاهها جریان واردات و صادرات را با اختلالاتی همراه کرده است.
البته این وظیفه ذاتی گمرک، راهداری، استاندارد و بیمه است که به عنوان نهادهای نظارتی و انتظامی رفت و آمدها را کنترل کنند اما شمار بالای این نهادها تردد ماشینهای حامل بارهای تجاری را کند کرده و بر همین اساس در برنامه هفتم توسعه ستادی تعبیه شده که این مشکل به دست وزارت راه و شهرسازی حل شود.
وی افزود: عملکرد سه دستگاه در مرزها تاثیرگذار است؛ اول استانداریها هستند که با ایجاد بازارچههای مرزی رویهای غیرگمرکی در مرزها ایجاد کردهاند و علاوه بر استانداریها میتوان به عملکرد گمرگات و سازمان راهداری نیز اشاره کرد، هر یک از اینها هم در مرزها ذینفع هستند و هم وظایفی را بر عهده دارند بنابراین در تلاش هستیم یک مدیریت واحد در مرزها ایجاد شود و این چالش برای صادرکنندگان و واردکنندگان به حداقل برسد.