شناسهٔ خبر: 69730626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

تا پایان امسال انجام می‌شود؛

روکش آسفالت زنجان_قزوین با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از اجرای عملیات روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر از محور زنجان_قزوین با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی مدیرکل این اداره عنوان کرد: آزادراه زنجان _قزوین که از مسیرهای اصلی ترانزیتی کشور محسوب می‌شود، با چهار گروه عملیات، آسفالت‌تراشی، روکش، قیرپاشی و ترمیم با ۱۲۰ نفر نیرو در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه زمانبندی این آزادراه تا سال ۱۴۰۵ به طور کامل ترمیم خواهد شد که تنها هدف از این اقدام، افزایش ایمنی مسیر برای کاربران جاده‌ای است.

اسماعیلی اعتبار در نظر گرفته شده در این محور را در مجموع هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال پخش ۱۶۰ هزار تن آسفالت در محور زنجان به قزوین با اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومان صورت گرفت که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل کاری به ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گفته این مقام مسئول، نوسانات جوی و تراکم تردد، از عوامل دخیل در ادامه بهسازی آسفالت آزادراه زنجان به قزوین است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال لکه‌گیری و روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر از این محور به پایان می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه این محور مرکز مهم جمعیتی و اقتصادی ایران به شمار می‌رود کیفیت آسفالت مورد استفاده توسط کارشناسان لحظه به لحظه کنترل می‌شود و در تلاش هستیم ترمیم کل ۱۰۵ کیلومتر آزادراه به زودی پایان یابد.

اسماعیلی از اجرای فاز دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز با هدف رفع خرابی‌های شدید در ۴ مقطع به طول حدود ۱۰ کیلومتر با ۳ اکیپ عملیات اجرایی و پیمانکاری خبر داد و گفت: در ادامه نیز سعی بر این است قبل از پایان فصل کاری، ۲ کیلومتر دیگر نیز انجام شود که با این اقدام بیش از ۶ درصد از کل ۹۵ کیلومتر از آزادراه، با وجود مشکلات مالی در کشور با ۳۰ هزار تن آسفالت تمام می‌شود. اعتبار در نظر گرفته شده در این محور در مجموع برای ۲ سال ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

گفتنی است با توجه به اینکه عمده مشکلات آزاد راه زنجان - قزوین حل شده است این نگرانی همواره وجود دارد که به‌دلیل استفاده از ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در زمستان که روشی ساده و ارزان است و معمولاً بعد از بارش برف با هدف یخ‌زدایی و جلوگیری از لغزندگی سطح معابر و بروز مخاطرات مربوط به آن صورت می‌گیرد عملاً موجب تخریب شویم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خسارت‌های ناشی از این اقدام را به محیط زیست و جاده‌ها جبران‌ناپذیر اعلام کرد و افزود: در این راستا همراهی مردم با راهداری بسیار احساس می‌شود بنابراین فرهنگ‌سازی مناسب برای بازگشایی محورها مورد انتظار است تا توقع‌های عام مردم تعدیل شود. در غیر این صورت هرچه در دو سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراه‌ها تلاش کرده‌ایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.