شفقنا رسانه_ صفحه یک روزنامهها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامههای امروز، آنهایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش شفقنا رسانه، «فرمول ساده مهار تورم» تیتر روزنامه دنیای اقتصاد است و در گزارشی به بررسی این مسئله پرداخت که نرخ تورم آرژانتین چگونه به کف سه سال اخیر رسید. این روزنامه توضیح داد: «نرخ تورم ماهانه آرژانتین در ماه اکتبر به سطح ۲.۷درصد رسید که کمترین میزان در سهسال اخیر محسوب میشود؛ درحالیکه تورم ماهانه آرژانتین در زمان روی کار آمدن خاویر میلی، رئیسجمهور کنونی در حدود ۱۳درصد بود، اما اجرای سیاستهای اصلاحات اقتصادی و کنترل هزینهها باعث شد که نرخ تورم در این کشور روند نزولی داشته باشد. اقتصاددانان تاکید میکنند که دلیل اصلی بالا بودن تورم در اقتصادها کسری بودجه و تامین آن از منابع بانک مرکزی است. خاویر میلی تلاش کرده است که در ماههای اخیر هزینههای دولت را بهشدت کاهش دهد. البته هنوز تورم نقطه به نقطه این کشور بالا است و در سطح ۱۹۳درصد گزارش شده، اما در ۶ماه اخیر حدود ۱۰۰واحد درصد از سطح تورم نقطه به نقطه کاهش یافته است. اصلاحات اقتصادی در کشورها عمدتا با مخالفتهایی روبهرو میشود؛ اما در صورت اجتناب از این اصلاحات شرایط برای مهار تورم و کنترل ناترازیها روز به روز دشوارتر خواهد شد.»
«مرگ پشت فرمان بیکیفیتی» تیتر روزنامه جام جم است که در گزارشی نسبت به کیفیت پایین خودروهای داخلی و افزایش کشته های تصادف ها انتقاد کرد و نوشت: «آمارهای موجود نشان میدهد سال گذشته در ایران ۲۰ هزار نفر طی تصادفات جادهای جان عزیز خود را از دست دادهاند اما این تصادفات جادهای نزدیک به ۲۸۰ هزار مجروح بهجا گذاشته، به اینمعنا که احتمالا نزدیک به ۳۰۰ هزار خانواده گرفتار مصائب مجروحیت بهجا مانده از تصادفاتاند؛ میزانی که تنها رعایت استاندارد کیفیت خودرو میتواند به کاهش ۵۰ درصدی آن بیانجامد. علاوه براین، این تصادفات بهصورت سالانه منجربه هزینه گزافی میشود، هم برای خانوادههای بیمار و هم برای نظام سلامت ایران. شاید استدلال ابتدایی در مورد این موضوع این باشد که توان ارتقای کیفیت خودرو در ایران بهدلایل مختلف وجود ندارد اما گزارش تازه مرکز پژوهشهای مجلس نشان میدهد که افزایش ایمنی خودروهای ساخت داخل از لحاظ اقتصادی توجیهپذیر بوده و با تغییر پلتفرم در خودروهای فعلی تولیدشده در کشور و استفاده از فناوریهای روز بهبود ایمنی در خودروها، میتوان میزان مجروحان و کشتهشدگان تصادفات جادهای مربوط به سرنشین و راننده را حدود ۵۰ درصد کاهش داد.»
در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….