حمید بهادری روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پروژه ریلی زاهدان - چابهار از دستاوردهای بسیار مهمی است که ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: این طرح از زاهدان تا چابهار در هشت قطعهکاری در حال اجرا بوده که ۲ قطعه آن از زاهدان تا خاش به بهرهبرداری رسیده، اکنون خط مسافربری آنها در حال برقرار است.
مدیرکل راهآهن جنوب شرق کشور ادامه داد: کریدور شمال به جنوب باعث خواهد شد که کشورهای چین، هند و پاکستان از طریق مسیر ریلی کشور ایران به کشورهای آسیا میانه و اروپا متصل خواهند شد.
وی اظهار کرد: این طرح ملی دارای ۱۳۸ دستگاه پل بزرگ بوده و بیش از ۱۷ کیلومتر تونل که در مسیر پیشبینیشده که برای تسریع تردد انجام شده است.
بهادری گفت: پیشبینی میشود در سال اول جابجایی حدود ۹ میلیون تن بار از مسیر ریلی در سیستان و بلوچستان همچنین بیش از ۲ میلیون مسافر نیز با توجه به این ظرفیت جابهجا شوند.
وی خاطرنشان کرد: پروژه ریلی زاهدان - چابهار با فراهمآوردن زمینه جابهجایی کالا از بندر اقیانوسی چابهار به کشورهای همسایه به عنوان کوتاهترین و با صرفهترین مسیر ریلی کشور است.