به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در جلسه شورای سازمان قطار شهری که در استانداری قم با حضور استاندار، شهردار، مدیران شهری و همچنین کارشناسان و مشاورین پروژههای ریلی قم برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعیین و تکلیف پروژههایی مانند منوریل باید به نحوی باشد که هشت سال آینده مجدد توسط آیندگان قضاوت نشود.
وی افزود: این منابع بیتالمال باید در مباحث پایدار هزینه شود و حجت شرعی و منطقی نظر مشاوران این است که مشخص کند تصمیم کنونی عاقلانه است یا خیر.
این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر منوریل شروع شود با توجه به محدودیت منابع مالی دولت خط دو مترو حذف میشود. در جلسه با شهید رئیسی نماینده سازمان برنامه با صراحت گفت تنها برای یک پروژه پول داده میشود.
محرری ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری نیز تعهدی به رئیس جمهور داده نشد و ایشان دستور دادند با توجه به اختلافات تا جایی که روی آن اتفاق نظر وجود دارد به نتیجه برسد و مابقی نیز مورد مطالعه قرار گیرد که البته همین مقدار نیز مصوبه و ابلاغی نداشت.
وی تصریح کرد: شورای شهر هیچ اعتباری برای منوریل تصویب نکرده و این پول به شهرداری داده نشد، همه اعضای شورای شهر با حسن نیت تاکید داشتند که این کار به نتیجه نمیرسد؛ بنابراین تاکید میشود که تا میدان مطهری منوریل تکمیل شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم مصوبه شورای ترافیک کشور برای حذف خط دوم متروی قم با خطرناک توصیف و تاکید کرد: این مصوبه باید اصلاح و مسائل حقوقی آن حل شود تا منوریل به سرانجام برسد، اگر این مصوبه اصلاح نشود حذف خط دو مترو قویتر میشود.
محرری عنوان کرد: پیشنهاد میشود به شرط اصلاح این مصوبه با کمک استاندار، پروژه منوریل تا میدان مطهری شروع شود و بتوان خط دو را حفظ کرد.
وی افزود: شورای شهر پس از مصوبه چراغ خاموش شورای عالی ترافیک کشور، شهرداری را موظف کرده است که خط دو مترو را آغاز کند، چراکه یک خط مترو برای قم کافی نیست و باید خطوط دیگر نیز اضافه شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: به طور قطع بدون خط دو، متروی قم جوابگوی شهر جواب نیست، این خط اگر شروع نشود به کلی فراموش خواهد شد.
انتهای پیام/
∎