فارس در خبری نوشت:وی با بیان اینکه از شهرداری تهران درخواست داشتهایم که سازوکاری ایجاد شود که برق چراغ تقاطعها مستقل شده و از شبکه اصلی تغذیه نکند یا حداقل ذخیره برقی در کنار چراغها وجود داشته باشد تا در هنگام قطعی برق دچار معضل نشویم را از جمله راهکارهایی دانست که پلیس راهور به شهرداری ارائه کرده است.
رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: در حال حاضر باتوجهبه برنامه خاموشیهایی که در شهر تهران اجرا میشود به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ابلاغ کردهایم که باتوجهبه برنامه خاموشیها در مناطق پیشبینیهای لازم را داشته باشند؛ بهخصوص در مناطقی که چراغ فرماندهی در آنها مستقر است با حضور مأموران در محل وضعیت ترافیک و آمدوشد را مدیریت کنند.
سردار حسینی با بیان این مطلب که استقرار مأموران در تقاطعها در هنگام قحطی برق چاره کار نیست، گفت: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی مأموریتهای متعددی دارند؛ ممکن است همان موقع که برق رفته و مامور در سر چهارراه مستقر شده، در همان محدوده تصادفی اعلام شود؛ مأمور نه میتواند تقاطع را رها کند و نه اینکه بهتصادف نرسد چرا که همان تصادف خودش میتواند گره ترافیکی ایجاد کند.
رئیس پلیس راهور کل کشور اساسیترین اقدام برای کارکرد درست و بدون قطعی چراغهای راهنمایی و رانندگی را ایجاد یک منبع مستقل انرژی در کنار چراغهای راهنمایی اعلام و خاطرنشان کرد: باید همه چراغها در مراکز و شهرهای کل کشور از شبکه اصلی برق جدا شده و توسط منبع انرژی مستقلی همچون انرژی خورشیدی یا cpu یا به شکل باتری یا منبع ذخیره تغذیه شوند که در صورت قطعی برق دچار مشکل نشده و وضعیت تردد را مختل نکنند.
∎