به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا به ترافیک ساعات اولیه روز اشاره کرد و اظهار داشت: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای تک سرنشین دانش آموزی است که متاسفانه بسیاری از سرویسهای مدارس توسط والدین یا سرویسهای تک سرنشین جابجا میشوند و در این ساعات با مشکل ترافیک مواجه هستیم.
حیدری یکی از سیاستها در راستای مدیریت بهتر ترافیک شهری را هوشمندسازی تقاطعها دانست و گفت: در کنار توسعه حملونقل همگانی و نوسازی ناوگان عمومی، هوشمند سازی تقاطع ها حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه اهمیت هوشمندسازی تقاطعها در کنار پارک حاشیهای بر کسی پوشیده نیست، افزود: هوشمند سازی تقاطع ها یکی از اقدامات مهمی است که تأخیر و طول صف خودروها در پشت چراغ های راهنمایی را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد می کند.
حیدری با بیان اینکه تخلفات مدل پارک دوبل ریشه اصلی پسزدگی ترافیک شهر است، اضافه کرد: با ساماندهی و مدیریت پارک حاشیهای میتوان بخش بزرگی از معضل ترافیک شهری را حل کرد.
وی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر طرح سامانه پارک حاشیهای، اظهار داشت: گام مهمی که برداشته شد این بود که بعد از سه وقفه رفت و برگشت طرح ساماندهی پارک حاشیهای به تایید هیات تطبیق فرمانداری رسید.
وی با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری برای اخذ کد پلیس خودروهای پلاکخوان در اجرای طرح ساماندهی پارک حاشیهای، اضافه کرد: شهرداری چنانچه موفق به اخذ کد نشد میتواند راههای دیگری را برای اجرای طرح اتخاذ کند.
حیدری در ادامه با انتقاد از اینکه تصمیمگیران استان باید بدانند که شهرداری ابتدا باید به وظایف خود و اولویتهایش بپردازد، گفت: ما با شادی مردم و برگزاری جشنوارهها مخالف نیستیم اما شهرداری با توجه به کمبود منابع مالی؛ انجام وظایفش را در اولویت قرار دهد.
حیدری گفت: سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی ۴۰ درصد است که متاسفانه پرداخت نمیشود و ما چندین بار به این موضوع تاکید کرده ایم اما هیچ اقدامی نشده بر این اساس باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم.
وی همچنین به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تاکید کرد و گفت: مدیریت ناوگان اتوبوسرانی اخیرا اقدامات قابل توجهی داشته به ویژه طرح ای وی ال که قابل تقدیر است.
حیدری با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس شهری در چهارراه آیت الله نجفی اظهار داشت: باید از هر اتفاق و سوانحی پیشگیری شود و این تصادف تلنگری شده که فرایندهای کنترل صحت عملکرد ناوگان و رفتار حرفهای رانندگان را سختگیرانه داشته باشیم.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اضافه کرد: در حوزه تصمیمگیری حفظ جان مردم وظیفه ماست و کمک و مساعدت به دستگاهها و نهادهای دیگر اولویت شهرداری نیست.
حیدری همچنین با اشاره به اینکه برای چندمین بار بر نوسازی تاکسیهای شهر و رسیدگی به رانندگان تاکسی که برای دریافت تاکسی نو تاکید داشتیم، اظهارداشت: متاسفانه هنوز این موضوع محقق نشده و رانندگان تاکسی متقاضی خودروی نو متضرر شدهاند و جبران ضرر آنها بر بسیاری از کارها اولویت دارد.
∎