به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، طالب محمدی اظهار کرد:328 دانشآموز دارای آسیب شنوایی و بینایی در مدارس استثنایی و عادی کردستان تحصیل میکنند.
وی افزود: 198 دانشآموز از آمار ذکر شده آسیب دیده شنوایی هستند که در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی _ فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل است.
محمدی گفت: این دانشآموزان در مدارس استثنایی12شهرستان و منطقه سنندج ناحیه 1و2، مریوان، سقز، کامیاران، دهگلان، قروه، بانه، دیواندره، بیجار، موچش وسروآباد از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت میکنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اضافه کرد: ۱۳۰دانشآموز آسیبدیده بینایی نیز در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی ـ فراگیر در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.
محمدی افزود: دانشآموزان دختر و پسر دارای آسیب بینایی در دورههای مختلف تحصیلی مدارس با نیازهای ویژه شهرستانهای سنندج، سقز، دیواندره، مریوان و قروه تحصیل میکنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: نابینایی، ناشنوایی، معلولیتهای جسمی و حرکتی، ناتوانیهای ذهنی و بیماریهای مختلف گاه از لحظه تولد و گاه در مسیر زندگی برای هر شخص اتفاق میافتد، اما بیاطلاعی از شرایط این افراد و نبود آگاهی از نحوه ارتباط با آنان، سبب بروز رفتارهای بعضا خشونتآمیز و انزوای گروه قابل توجهی از جامعه میشود.
محمدی با بیان اینکه صحبت از دانشآموزان استثنایی صحبت از تفاوتها، صحبت از ایفای مسئولیت واحیای انسانهاست، گفت: آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه این دانشآموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست، بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است، افزود: این مهم و تکلیف سنگین کار متولیان جامعه است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان تأکید کرد: فلسفه اصلی آموزش وپرورش استثنایی طی مدارج دانشگاهی نیست بلکه آموزش درسها ومهارتهای زندگی و افزایش آگاهی است.
∎