به گزارش ایرنا، طالب محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۸ دانش آموز آسیب دیده شنوایی هستند که در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: این دانش آموزان در مدارس استثنایی۱۲ شهرستان و منطقه سنندج ناحیه یک و ۲، مریوان، سقز، کامیاران، دهگلان، قروه، بانه، دیواندره، بیجار، موچش و سروآباد از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد:۱۳۰ دانش آموز آسیب دیده بینایی نیز در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: دانشآموزان دختر و پسر دارای آسیب بینایی در دورههای مختلف تحصیلی مدارس با نیازهای ویژه شهرستانهای سنندج، سقز، دیواندره، مریوان و قروه مشغول به تحصیل هستند.
محمدی افزود: نابینایی، ناشنوایی، معلولیتهای جسمی و حرکتی، ناتوانیهای ذهنی و بیماریهای مختلف گاه از لحظه تولد و گاه در مسیر زندگی برای هر شخص اتفاق می افتد اما بی اطلاعی از شرایط این افراد و نبود آگاهی از نحوه ارتباط با آنان، سبب بروز رفتارهای خشونت آمیز و انزوای گروه قابل توجهی از جامعه می شود.
وی با بیان اینکه این دانش آموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است، افزود: این مهم و تکلیف سنگین کار متولیان جامعه است.