به گزارش روابطعمومی اداره کل ICT استان آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان غربی ضمن اشاره به اهمیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از پروژههای اولویت دار دولت الکترونیک، گفت: سامانه پنجره واحد زمین به منظور ایجاد سهولت در ارائه خدمات و مجوزهای زمین محور و مدیریت و پایش بهینه اراضی ایجاد و راه اندازی شده است.
جلیلی نژاد ضمن اشاره به کوتاهشدن مسیر فرآیندها از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت: یکی از اصلیترین مزایای این سامانه این است که باعث ایجاد شفافیت در روند اجرای امور خدمات زمین می شود.
مدیرکل ارتباطات پیرامون آخرین وضعیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خدمات متعددی ارائه میکند که تعیین حدود اراضی روستایی، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تعیین نوعیت اراضی، استعلام اراضی (گواهی ملی مستثنیات)، واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرحهای کشاورزی و صنعتی، صدور مجوز تاسیس و توسعه شهرکهای صنعتی غیردولتی از جمله آنهاست.
وی افزود: تعداد کل درخواستهای ثبت شده در این سامانه بیش از 79هزار مورد بوده که از این میان به بیش از 75 هزار مورد پاسخ داده شده است.
بدین ترتیب با استقرار این سامانه شاهد کاهش میانگین زمان صدور مجوز تغییر کاربری اراضی در استان به 23 روز هستیم و از سوی دیگر این سامانه کاهش بیش از 100هزار مراجعه حضوری به دستگاههای اجرایی را به همراه داشته است.