شناسهٔ خبر: 69676630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی و مشترک با شهردار و استاندار تهران:

با ایجاد قرارگاه مدرسه سازی، تراکم کلاس‌ها استاندارد می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز دوشنبه ۲۱ 

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه در نشست هم اندیشی و مشترک با شهردار، استاندار تهران و دیگر مسئولان ذی‌ربط با موضوع نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی شهر تهران که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان این‌که در این جلسه از سوی شهردار و استاندار محترم ۱۳ پیشنهاد مطرح شد، تصریح کرد: ضروری است برای پیگیری وگزارش میزان پیشرفت طرح‌ها و اقدامات، این جلسات به صورت مستمر و ماهانه برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ایجاد قرارگاهی به منظور تسریع در نهضت محرومیت زدایی و مدرسه سازی تأکید کرد و گفت: با توجه به این که استاندار تهران در سطوح کلان، توانایی برگزاری جلسات مختص قرارگاه را دارند، شایسته که مسئولیت قرارگاه با ایشان باشد.

وی ادامه داد: باید ذیل این قرارگاه، کارگروه هایی ایجاد شود تا با تصمیم‌سازی در کارگروه به اقدامات سرعت دهند.

کاظمی افزود: مهم‌ترین مأموریت این قرارگاه تهیه نقشه راه و تدوین برنامه ۵ ساله در چارچوب برنامه هفتم مبتنی بر دو شاخص سرانه و برچیدن کلاس هایی با تراکم بالای ۳۵ نفر است وبا این کار تراکم کلاس ها استاندارد خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد شایسته است این اقدام به صورت طرحی  به دولت جهت تصویب ارایه شود .

کاظمی ادامه داد: از شهرداری تهران نیز انتظار می‌رود تا در ساخت، بهسازی، مقام سازی مدارس و مولدسازی و... درکنار نظام تعلیم و تربیت باشند. 

وی پیشنهاد داد در شهرداری تهران، کارگروهی با موارد مطرح شده تشکیل شود تا با بررسی ظرفیت‌های این نهاد، طرح‌هایی در راستای عملکرد بهتر و سازنده در اختیار قرارگاه مدرسه‌سازی قرار گیرد.  

کاظمی بر مرتفع ساختن مشکلات در این مسیر تأکید کرد و گفت: جهت تغییر الگوی ساخت مدرسه، اتمام پروژه‌های نیمه تمام با کمک خیرین و دستگاه ها و...‌نیازمند ایجاد کارگروهی هستیم تا با احصای تکالیف، در روند اجرا تسهیل صورت گیرد.