جوان آنلاین: رسانه را نباید صرفاً به اطلاعرسانی محدود کرد بلکه کار اصلی آن را باید جهتدهی و جریانسازی دانست.
سردار معروفی، رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در جلسه شورای فرهنگی رسانه ملی که با حضور «وحید جلیلی» قائم مقام رسانه ملی و اعضای ستاد هفته بسیج در سازمان بسیج، بسیج صداوسیمای سپاههای استانی و مدیران کل شبکههای استانی رسانه ملی به میزبانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، طی سخنانی «رسانه» را ابزاری معجزهگر دانست و گفت: رسانه را نباید صرفاً به اطلاعرسانی محدود کرد بلکه کار اصلی آن را باید جهتدهی و جریانسازی دانست. در جریان جنگ غزه، رسانهها در دنیا معجزه و وجدانهای خفته را بیدار کردند، این رسانهها بودند که جلوی عادیسازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را گرفتند. وی در ادامه، رسانه ملی را خانه نظام و دانشگاه عمومی انقلاب اسلامی دانست که نباید با هیچ حرکت و گفتاری مورد تضعیف قرار گیرد.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج با اشاره به شعار هفته بسیج سال۱۴۰۳ «بسیج با مردم برای مردم» اظهار کرد: برنامههای هفته بسیج در سال جاری هم برای بسیجیان و هم برای آحاد جامعه پیشبینی شده است. هفته بسیج، هفته اعلام اقدامات یک سال بسیج برای مردم است. ما باید در این هفته به مردم بگوییم چه کارهایی را در طول یک سال گذشته برای آنها انجام دادهایم، به عنوان مثال بگوییم در نتیجه اجرای طرح مقدس «نفس» از چه میزان سقط عمدی جنین جلوگیری شده است. وی تصریح کرد: بسیج برای مردم است و خرج مردم میشود. «امنیت» خط قرمز ملت ایران است و به همین دلیل است که بسیج، جانفدای ملت است. در بسیج به روی همه باز است، اعتقاد ما این است که خروجی بسیج باید به حزبالله و معراج ختم شود نه ورودی آن.
سردار معروفی گفت: ما در خدمترسانیهای نرمافزاری و سختافزاری خود در بسیج، نگاه قومی، سیاسی و مذهبی نداریم. سردار معروفی تصریح کرد: اساساً بسیج و بسیجیان، فدایی انقلاب اسلامی، ملت ایران و مقام ولایت هستند و به هیچ وجه خود را خرج هیچگونه حزب و جناحی نمیکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چنانچه توانمندیهای بسیجیان در اقصی نقاط کشور پای کار آورده شود، بسیاری از خلأهای موجود در رسانه ملی پر خواهد شد. ما باید همه تولیدات خود را در اختیار رسانه ملی قرار دهیم و بانک اطلاعاتی صداوسیما را تقویت و غنی کنیم.
سردار معروفی با بیان اینکه بسیج، استکبارستیز و مأموریت آن حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: جهاد تبیین، جهاد علمی، جهاد خدمترسانی و همچنین جهاد امیدآفرینی و نشاط در جامعه رویکردهای بسیج هستند.
معاون هماهنگکننده سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه ملی همانگونه که تاکنون در مقوله تبیین شرایط خاص منطقه، زنده نگه داشتن روحیه مقاومت و کمکهای همدلانه به مردم مظلوم جبهه مقاومت، اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، ضرورت دارد این مهم را همچنان با جدیت انجام دهد.
همچنین در این نشست «وحید جلیلی» قائم مقام رسانه ملی اظهار کرد: «بسیج» بزرگترین شبکه تشکیلاتی انقلاب اسلامی و «رسانه ملی» بزرگترین شبکه تبلیغاتی انقلاب اسلامی است و این دو در همافزایی با یکدیگر میتوانند نقطه عطف جدیدی را رقم بزنند و در این بزنگاه تاریخی، برای به فعلیترساندن ظرفیتها و قابلیتهای ملت ایران شرایط را بیش از پیش مهیا کنند.
وی از آمادگی کامل و صددرصدی رسانه ملی برای همافزایی حداکثری با بسیج خبر داد و گفت: باید قبول کنیم هنوز نتوانستهایم تصویر جامع، شفاف و جذابی را از بسیج در رسانه ملی بازنمایی کنیم و امیدواریم در هفته بسیج پیشرو، اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم بخورد.
جلیلی گفت: بسیج که ظرفیتهای انقلاب را در همه نقاط ایران اعم از روستاها و نواحی مرزی و میان اقشار مختلف به خوبی میشناسد و نسبت به آنها آگاهی دارد، میتواند این اطلاعات و محتواها را جهت انعکاس وسیع و گسترده، در اختیار رسانه ملی قرار دهد.
وحید جلیلی در جلسه شورای فرهنگی رسانه ملی:
هنوز نتوانستهایم تصویر جذاب بسیج را در رسانه ملی بازنمایی کنیم
روزنامه جوان
رسانه را نباید صرفاً به اطلاعرسانی محدود کرد بلکه کار اصلی آن را باید جهتدهی و جریانسازی دانست
صاحبخبر -
∎
نظر شما