به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دژکام با گرامیداشت یاد شهید محراب حجت الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، خاطرنشان کرد: در سالهای نخست انقلاب به خاطر داریم شهدا ابتدا ترور شخصیت و سپس ترور فیزیکی میشدند. اما این شهید بزرگوار ابتدا به صورت فیزیکی ترور و سپس ترور شخصیتی شد. همه باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند.
وی در ادامه با تبیین سیر حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اصولی مانند شفافیت، مسئولیت پذیری، مشارکت مردم در حکمرانی، عدالت، کارآیی، اثربخشی، پاسخ گویی و... از ویژگی های یک حکمرانی مورد قبول برای عموم مردم است. پیش از انقلاب اسلامی حکمرانی دیکتاتوری و فردمحور در کشور حاکم بود که پس از انقلاب به حکمرانی دینی و مردمی مبدل گردید. مقام معظم رهبری می فرمایند انقلاب اسلامی مشارکت در حکمرانی را به مردم هدیه نمود و قدر این مردم سالاری و حضور مردمی باید دانسته شود.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول چند دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همانگونه که اسلامی بودن آن مخالفان جدی داشت، مردمی بودن آن نیز مخالفان اساسی داشته است. کسانی که با وجود اعتقاد به دین، حاکمیت دینی را نامربوط به مردم می دانستند و به نوعی استبداد برای اجرای دین قائل بودند که شکل افراطی آن در حکومت داعش دیده می شود.
وی استمرار راه امام راحل توسط رهبر معظم انقلاب و حضور ملت بزرگ ایران را موجب خنثی شدن نقشههای دشمنان نظام و تثبیت مردم سالاری دینی دانست و گفت: مردم سالاری دینی علاوه بر اینکه هدف انقلاب تلقی می شود؛ باید به عنوان ابزاری مهم برای تحقق اهداف نظام در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام با طرح چند پرسش از مسئولان اجرایی کشور، اظهار داشت: مردمی سازی حکمرانی تا چه میزان در دولت ها نهادینه شده است؟ آیا برنامه هفتم پیشرفت ما را به افق مورد نظر در این باره می رساند؟ تحقق این هدف در بودجه ۱۴۰۴ به شکل لحاظ شده است؟
نماینده مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی که هدیه انقلاب اسلامی است نیاز به باورمندی در سطح مدیران و مردم دارد. از آنجا که تبلیغات دشمن در پی القای امور خلاف واقع است دستگاههای مسئول باید در این زمینه به وظیفه خود عمل نمایند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دژکام با گرامیداشت یاد شهید محراب حجت الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، خاطرنشان کرد: در سالهای نخست انقلاب به خاطر داریم شهدا ابتدا ترور شخصیت و سپس ترور فیزیکی میشدند. اما این شهید بزرگوار ابتدا به صورت فیزیکی ترور و سپس ترور شخصیتی شد. همه باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دژکام با گرامیداشت یاد شهید محراب حجت الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون، خاطرنشان کرد: در سالهای نخست انقلاب به خاطر داریم شهدا ابتدا ترور شخصیت و سپس ترور فیزیکی میشدند. اما این شهید بزرگوار ابتدا به صورت فیزیکی ترور و سپس ترور شخصیتی شد. همه باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند. سرویس سیاسی خبرگزاری رساوی در ادامه با تبیین سیر حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اصولی مانند شفافیت، مسئولیت پذیری، مشارکت مردم در حکمرانی، عدالت، کارآیی، اثربخشی، پاسخ گویی و... از ویژگی های یک حکمرانی مورد قبول برای عموم مردم است. پیش از انقلاب اسلامی حکمرانی دیکتاتوری و فردمحور در کشور حاکم بود که پس از انقلاب به حکمرانی دینی و مردمی مبدل گردید. مقام معظم رهبری می فرمایند انقلاب اسلامی مشارکت در حکمرانی را به مردم هدیه نمود و قدر این مردم سالاری و حضور مردمی باید دانسته شود.
وی در ادامه با تبیین سیر حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اصولی مانند شفافیت، مسئولیت پذیری، مشارکت مردم در حکمرانی، عدالت، کارآیی، اثربخشی، پاسخ گویی و... از ویژگی های یک حکمرانی مورد قبول برای عموم مردم است. پیش از انقلاب اسلامی حکمرانی دیکتاتوری و فردمحور در کشور حاکم بود که پس از انقلاب به حکمرانی دینی و مردمی مبدل گردید. مقام معظم رهبری می فرمایند انقلاب اسلامی مشارکت در حکمرانی را به مردم هدیه نمود و قدر این مردم سالاری و حضور مردمی باید دانسته شود.نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول چند دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همانگونه که اسلامی بودن آن مخالفان جدی داشت، مردمی بودن آن نیز مخالفان اساسی داشته است. کسانی که با وجود اعتقاد به دین، حاکمیت دینی را نامربوط به مردم می دانستند و به نوعی استبداد برای اجرای دین قائل بودند که شکل افراطی آن در حکومت داعش دیده می شود.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول چند دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همانگونه که اسلامی بودن آن مخالفان جدی داشت، مردمی بودن آن نیز مخالفان اساسی داشته است. کسانی که با وجود اعتقاد به دین، حاکمیت دینی را نامربوط به مردم می دانستند و به نوعی استبداد برای اجرای دین قائل بودند که شکل افراطی آن در حکومت داعش دیده می شود.وی استمرار راه امام راحل توسط رهبر معظم انقلاب و حضور ملت بزرگ ایران را موجب خنثی شدن نقشههای دشمنان نظام و تثبیت مردم سالاری دینی دانست و گفت: مردم سالاری دینی علاوه بر اینکه هدف انقلاب تلقی می شود؛ باید به عنوان ابزاری مهم برای تحقق اهداف نظام در نظر گرفته شود.
وی استمرار راه امام راحل توسط رهبر معظم انقلاب و حضور ملت بزرگ ایران را موجب خنثی شدن نقشههای دشمنان نظام و تثبیت مردم سالاری دینی دانست و گفت: مردم سالاری دینی علاوه بر اینکه هدف انقلاب تلقی می شود؛ باید به عنوان ابزاری مهم برای تحقق اهداف نظام در نظر گرفته شود.حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام با طرح چند پرسش از مسئولان اجرایی کشور، اظهار داشت: مردمی سازی حکمرانی تا چه میزان در دولت ها نهادینه شده است؟ آیا برنامه هفتم پیشرفت ما را به افق مورد نظر در این باره می رساند؟ تحقق این هدف در بودجه ۱۴۰۴ به شکل لحاظ شده است؟
حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام با طرح چند پرسش از مسئولان اجرایی کشور، اظهار داشت: مردمی سازی حکمرانی تا چه میزان در دولت ها نهادینه شده است؟ آیا برنامه هفتم پیشرفت ما را به افق مورد نظر در این باره می رساند؟ تحقق این هدف در بودجه ۱۴۰۴ به شکل لحاظ شده است؟نماینده مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی که هدیه انقلاب اسلامی است نیاز به باورمندی در سطح مدیران و مردم دارد. از آنجا که تبلیغات دشمن در پی القای امور خلاف واقع است دستگاههای مسئول باید در این زمینه به وظیفه خود عمل نمایند.
نماینده مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی که هدیه انقلاب اسلامی است نیاز به باورمندی در سطح مدیران و مردم دارد. از آنجا که تبلیغات دشمن در پی القای امور خلاف واقع است دستگاههای مسئول باید در این زمینه به وظیفه خود عمل نمایند. ∎
نظر شما