سعید فردانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هوشمندسازی سامانه مدیریت مکانیزه پیشگیری و رفع تخلفات شهری اصفهان اظهار کرد: این سامانه در سه حوزه رفع سد معبر، تخلفات ساختمانی و رفع مزاحمت، بهطور مکانیزه فعالیت دارد.
وی افزود: تمام اکیپهای عملیاتی با استفاده از نقشهای که در اختیار دارند، تخلفات را ثبت میکنند و ناظران نیز با استفاده از اپلیکیشنی که دارند، بر عملکرد این اکیپهای عملیاتی نظارت میکنند.
دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سامانه بهطور کامل مکانمند است و بهصورت هوشمند ساختوسازهایی که در سطح شهر اتفاق میافتد را بررسی میکند و به اکیپهای عملیاتی برنامه میدهد.
فردانی ادامه داد: این امر موجب جلوگیری از ترددهای اضافی، افزایش بهرهوری اکیپهای عملیاتی، ارتباط با شهروند و ارتباط با سامانه شهرسازی میشود و در نهایت عملکرد واحدهای نظارتی را در مناطق مختلف به صورت هوشمند مورد ارزیابی قرار میدهد، همچنین گزارشی با عنوان ارزیابی عملکرد به صورت ماهانه در اختیار معاونت خدمات شهری و مدیران ارشد آن قرار داده میشود.
وی با اشاره به اینکه بخش انبارداری نیز در این سامانه بهطور کامل مکانیزه و فرایندهای آن مشخص شده است، گفت: در این انبار کالاهایی که از افراد متخلف توسط اکیپهای عملیاتی گرفته و توقیف شده است، ثبت میشود و پس از انجام مراحل اداری در صورت لزوم این کالاها به صاحبان آنها عودت داده میشود.
دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به بخش آرشیو الکترونیک سامانه مدیریت مکانیزه پیشگیری و رفع تخلفات شهری خاطرنشان کرد: با استفاده از این بخش در سامانه تمام اسناد و پروندههای مربوط به تخلفات شهری بهصورت الکترونیک است و کاغذ در تمام این فرایندها حذف شده است.