شناسهٔ خبر: 69422914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار اراک:

شهرداری اراک برای کناره غربی و جنوبی اراضی ۹۰ هکتاری مجوز ساخت صادر می‌کند

شهردار اراک گفت: شهرداری در اراضی ۹۰ هکتاری تنها برای کناره غربی و جنوبی می‌تواند مجوز ساخت صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه هفتم آبان_ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد: در فضای مجازی جو سازی صورت گرفته بود مبنی بر اینکه تمامی مالکین این زمین‌ها می‌توانند برای گرفتن مجوز ساخت حضور پیدا کنند، در حالی که در اراضی ۹۰ هکتاری با درخواستی که از شورا انجام شد مبنی بر حضور ۸۰ درصد از مالکین برای واگذاری ۶۵ درصد از اراضی برای معابر به شهرداری داده شده و چون این مشارکت صورت نگرفته است و معبر وجود ندارد، امکان صدور مجوز برای سایر مالکین در بخش‌های دیگر وجود ندارد.

وی افزود: از آنجایی که در بخش غربی و جنوبی معبر وجود دارد و صدور مجوز در شورای شهر تصویب شده است و در کمیسیون ماده پنج بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت، فرایند صدور مجوز امکان پذیر است.

شهردار اراک تصریح کرد: شهرداری در اراضی ۹۰ هکتاری تنها برای کناره غربی و جنوبی می‌تواند مجوز ساخت صادر کند.

محمودی افزود: شهروندان اراکی موارد مهم همانند این مورد را تنها از خود منابع رسمی شهرداری کسب اطلاعات کنند و از دریافت نظرات غیرموثق و از موارد دیگر خودداری کنند.

وی اظهار کرد: هفته فرهنگی اراک با مشارکت سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مردم شریف شهر اراک برگزار شد.

شهردار اراک ادامه داد: در خصوص برنامه‌ها و چگونگی و کم و کیف اجرای آن از چندین هفته قبل از هفته فرهنگی اراک نشست‌هایی با دستگاه‌ها، نهادها، ادارات، هنرمندان، انجمن‌های هنری و ورزشی، گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، اساتید دانشگاه، پیشکسوتان و فرهیختگان برگزار شد و بخش وسیعی از نظرات اندیشمندان و فرهیختگان را در چگونگی اجرای برنامه‌ها اعمال کرده‌ایم.

محمودی افزود: در مراسم و رویدادهایی که تحت عناوین مختلف برگزار شد، عناصر هویتی شهر اراک مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: در هفته فرهنگی اراک، برنامه‌ها متعدد وافتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌هایی صورت گرفت که مهمترین آنها شامل: کلنگ‌زنی پارک اوتیسم، کلنگ زنی ساختمان آتش نشانی خیابان طالقانی که دارای استانداردهای کامل است صورت گرفت.

وی، افتتاح فاز دو بهسازی پارک شهید باهنر با ۲۱ میلیارد تومان، کلنگ زنی پارک آبی و صندلی پرنده و مجموعه بزرگ فروشگاهی یا هایپر زیپ لاین و مجتمع بین راهی را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اراک برشمرد و گفت: در این هفته ساختمان تئاتر شهر اراک افتتاح شد و چندین اجرا هم در آن صورت گرفت و مورد استقبال بسیار خوب شهروندان قرار گرفت به گونه‌ای که بیشتر از ظرفیت این ساختمان برای تماشا و اجراها، مخاطب حضور داشت و این تصویر ایجاد شد که این ساختمان کمی کوچک در نظر گرفته شده است.

شهردار اراک تصریح کرد: در هفت شب این هفته، هفت دستگاه موسیقی فاخر ایرانی اسلامی در اراک اجرا شد و مورد استقبال بسیار زیاد شهروندان قرار گرفت.

محمودی افزود: به عنوان یک شهروند اراکی متوجه شدم، یکی از بزرگان موسیقی فاخر ایران اسلامی از خطه فراهان است.

وی ادامه داد: برگزاری این رویدادها از لحاظ فرهنگی و آموزشی و مسائل فرهنگی برای همه شهروندان و آحاد جامعه خوب است.

شهردار اراک اظهار کرد: شهرداری به عنوان شهر دوستدار کودک نامزد مقام اول یا مقام برتر در سطح کشور است که امید می‌رود با توجه به اقداماتی که در شهر انجام شده، پیش بینی می‌کنیم، مقام شهرداری جز رتبه‌های اول کشور باشد.

محمودی افزود: در تولید و پخش آسفالت، تا پایان مهرماه بالغ بر ۱۰۵ هزار تن آسفالت در شهر اراک تولید و پخش شده که تماماً از کارخانه آسفالت شهرداری اراک بوده است.

نظر شما