شناسهٔ خبر: 69414937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فعالیت ۷۵۰ صنعتگر دیری در صنایع‌دستی دریایی

سیدحسین جعفری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: شهرستان دیر ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ایسنا، اسماعیل سجادی‌منش در نشست با یونس باربرز فرماندار شهرستان دیر بر ظرفیت‌های این شهرستان در سه حوزه تخصصی متبوع تاکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: شهرستان دیر از لحاظ تاریخی بسیار غنی بوده و مسجد تاریخی بردستان تنها یکی از این آثار بوده که در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده مشکل عمده مردم در خصوص املاک اطراف مسجد و جابجایی حریم بنا بر اساس ضوابط موجود، بعد از حدود ۱۶ سال مرتفع شد.

او ادامه داد: بندر صیادی دیر نزدیکترین بندر به کشور قطر بوده که می‌توان با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه، رشد و رونق صنعت ارزشمند گردشگری را در این شهرستان شاهد باشیم و ما در این مسیر بدون تردید از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنیم.

سجادی‌منش اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست، تعیین تکلیف گمرک تاریخی بندر دیر بود که مقرر شد اداره گمرک شهرستان به منظور احیای این بنا با کاربری اقامتی و پذیرایی در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: بیش از ۷۵۰ صنعتگر فعال در این شهرستان اغلب در رشته صنایع‌دستی دریایی مشغول به فعالیت هستند و تلاش می‌شود با ایجاد راهکار مناسب در راستای حمایت از تولید و فروش محصولات، شاهد رشد بهتر این حوزه در آینده باشیم.

او خاطرنشان کرد: تصمیمات خوبی در این نشست گرفته شد و امیدواریم با تعامل و همیاری دیگر دستگاه‌های متولی شهرستان و استان شاهد توسعه این بندر بزرگ صیادی و گردشگری باشیم.

انتهای پیام

نظر شما