شناسهٔ خبر: 69407684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس مجمع خیران سلامت همدان: رییس مجمع خیران سلامت همدان:

موسسه «محکم» برای حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی در همدان راه اندازی شد

موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی با حمایت مجمع خیران سلامت استان راه اندازی شد که اقدامی شاخص برای کمک به تامین هزینه‌های درمانی کودکان بیمار در خانواده‌های نیازمند است.

صاحب‌خبر -


دکتر محمدصادق صبا گفت: نمایندگی موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی با کمک خیران و فعالان دانشجویی و پزشکی در همدان دایر شد.

این متخصص بیماری‌های اطفال اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز در همدان ۵۶ بیماری کودک از جمله بیماری‌های مادرزادی که درمان آنها به عمل جراحی سنگین و پرهزینه نیازمند است زیر پوشش این موسسه قرار گرفت که از جمله این بیماری‌ها دیابت و بیماری‌های غدد است.

وی بیان کرد: همچنین مجمع خیران سلامت، بنیاد فرزانگان همدان را به منظور حمایت از سالمندان و با شعار «حفظ سالمند در کنار خانواده» و «توانمندی سالمند» راه اندازی کرده است.

رییس مجمع خیران سلامت همدان ادامه داد: در این راستا تیمی تشکیل دادیم که در راستای اهداف این مجمع، از کمک سازمان‌های مردم نهاد بخش سلامت بهره گرفته است و در نهایت این سمن در مجمع خبران سلامت با عنوان حمایت از فرزانگان فعال شده است.

صبا همچنین گفت: خیران سلامت همدان اقدام‌های موثری در بخش بهداشت و درمان داشته اند برای نمونه یک بانوی خیر در نهاوند نسبت به پرداخت هزینه ساخت یک مرکز بهداشت و یک خانه بهداشت در مناطق محروم و کم برخوردار نهاوند اقدام کرده که طرح عملیاتی شد.

وی بیان کرد: با کمک خیران و شرکت نفت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت، ۲۰ واحد از مجتمع مسکونی دستیاران بهره برداری شد و ۲۰ واحد دیگر هم در حال احداث است که به زودی بهره برداری می‌شود.

رییس مجمع خیران سلامت همدان یادآوری کرد: طی سه سال گذشته پایگاه بهداشتی روستای علی آباد توسط خیران ترمیم و مقداری وسایل پزشکی هم به بیمارستان قلب و بخش گوارش شهید بهشتی همدان اهدا شد.

صبا با بیان اینکه یکی از خیران یک دستگاه ویدئو پروژکتور به شبکه بهداشت کبودراهنگ اهدا کرده است، گفت: وسایلی به منظور آموزش مراجعان به مراکز بهداشتی اهدا شده است.

وی افزود: به طور میانگین ۱۴ میلیارد ریال سالانه به بیماران سخت درمان نیازمند به صورت مستقیم و غیر مستقیم کمک می‌کنیم و همچنین سالانه ۱۰ میلیارد ریال کمک غذایی به بیماران نیازمند بر اساس تشخیص پزشک معالج برای رفع مشکل تغذیه در قالب سبد غذایی اهدا می‌شود.

رییس مجمع خیران سلامت همدان از توفیق بخش آموزش و پیشگیری این مجمع در سه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در راستای اهداف مجمع خیران سلامت، آموزش‌های موثر برای گروه‌های مخاطب برگزار کرد که بیشترین کار برای سالمندان به منظور ارتقای توانمندی برای حفظ سلامتی شان بود.

صبا افزود: بکی از کار‌های بزرگ سه سال گذشته مجمع خیران سلامت همدان، حمایت مالی یک خیر با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت همراه سرا در بیمارستان بعثت شهر همدان است.

وی افزود: مجمع خیران سلامت علاوه بر خیران داخل استان دنبال بهره گیری از ظرفیت خیران همدانی خارج از استان نیز است و در این باره اقدام‌های موثر و ثمر بخشی انجام داده است.

رییس مجمع خیران سلامت همدان گفت: مرکز رادیو تراپی و شیمی درمانی مرکز جامع سرطان با همت خانوداه فرشچیان راه افتاد و به تازگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با حمایت‌های اداری مجمع خیران سلامت همدان برای ساخت باقی مانده مرکز جامع سرطان اقدام کرده است.

نظر شما