شناسهٔ خبر: 69393927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

ترامپ به دنبال جذب رای مسلمانان

دونالد ترامپ جمهوری‌خواه روز شنبه در میشیگان به دنبال جلب حمایت رای‌دهندگان مسلمان بود، در حالی که میشل اوباما در تجمع دموکرات‌ها در این ایالت حساس، با اشتیاق از کامالا هریس حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از رویترز؛ در میشیگان، هریس و ترامپ برای جلب رای‌دهندگانی که شامل جمعیت عرب آمریکایی و مسلمان نگران از بمباران غزه توسط اسرائیل و کارگران اتحادیه‌ای که نگران تغییرات صنعت خودروسازی آمریکا به واسطه خودرو‌های برقی هستند، در حال رقابت‌اند. گفتنی است دیترویت، بزرگترین شهر این ایالت، مقر صنعت خودروسازی آمریکاست.
ترامپ در تجمعی خارج از دیترویت، گفت که به‌تازگی با گروهی از بزرگان دینی محلی ملاقات کرده و استدلال کرد که او شایسته حمایت رای‌دهندگان مسلمان است، زیرا او به مناقشات پایان داده و صلح را به خاورمیانه خواهد آورد.
او در حومه دیترویت، ناحیه نوی گفت: این تنها چیزی است که آن‌ها می‌خواهند و به کارگران خودروسازی در تجمع قول داد که رکود اقتصادی در منطقه دیترویت و در سراسر کشور را معکوس خواهد کرد.

ترامپ کاملاً از اسرائیل حمایت می‌کند، اما هنوز نگفته است که چگونه به مناقشه در آنجا پایان خواهد داد
حتی با این حال، ترامپ به نظر می‌رسد که از حمایت برخی از مسلمانان آمریکایی که از حمایت جو بایدن و هریس از اسرائیل ناراضی هستند، برخوردار شده است، اگرچه در دوره اول ریاست جمهوری‌اش مهاجرت از برخی کشور‌های با اکثریت مسلمان را ممنوع کرد.
امام بلال الزهیری از مرکز اسلامی دیترویت، به ترامپ در روی صحنه پیوست و گفت: ما از مسلمانان می‌خواهیم با رئیس‌جمهور ترامپ همراه شوند، زیرا او وعده صلح داده است. 

با حدود ۸.۴ میلیون رای‌دهنده ثبت‌نام شده و ۱۵ رای الکترال از ۲۷۰ رای لازم برای پیروزی، میشیگان یکی از هفت ایالت حساس آمریکا است که انتخابات را تعیین خواهد کرد. این ایالت بخشی از (دیوار آبی) است که به‌عنوان بهترین شانس دموکرات‌ها برای انتخاب هریس در کنار پنسیلوانیا و ویسکانسین محسوب می‌شود.


اوباما به صحنه می‌آید
در شهر کالامازو در جنوب میشیگان، حدود۲۱۰ کیلومتر دورتر، هریس تفاوت‌های خود با ترامپ را در مسائلی مانند حقوق سقط جنین، مالیات‌ها و بهداشت و درمان بیان کرد.

اما ابتدا میشل اوباما، همسر محبوب رئیس‌جمهور سابق باراک اوباما، جمعیت را با ترسیم تفاوت‌های بین دو نامزد از نظر شخصیت و شایستگی‌های شخصی، به هیجان آورد و گفت که استاندارد‌های دوگانه‌ای در نحوه برخورد با ترامپ و هریس وجود دارد.
بانوی اول سابق گفت:امیدوارم مرا ببخشید که کمی ناامید هستم که برخی از ما تصمیم گرفته‌ایم بی‌کفایتی آشکار ترامپ را نادیده بگیریم در حالی که از کامالا انتظار داریم در هر لحظه ما را شگفت‌زده کند و از هر رای‌دهنده نامطمئن خواست تا “از هر ابهامی که در آن هستند، بیرون بیایند. 

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
بین الملل رویترز بورس نیوز ترامپ انتخابات آمریکا

نظر شما