شناسهٔ خبر: 69320774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد:

«بازگردادندن مرجعیت رسانه‌ای» به کشور گامی در جهت تقویت «قدرت نرم» محسوب می‌شود

سینماپرس: معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور را از وظایف و اهداف این معاونت عنوان کرد و گفت: رسانه مستقل و مورد اعتماد در داخل نظام می‌تواند بخشی از قدرت نرم کشور و پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، محمدرضا نوروزپور در جلسه آیین تکریم و معارفه معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: بازگردادندن مرجعیت رسانه‌ای به کشور گامی در جهت تقویت قدرت نرم محسوب می‌شود که در کنار قدر سخت می‌تواند برای کشور بازدارندگی به ارمغان بیاورد.

وی گفت: برای موفقیت در این بخش نیازمند تقویت رسانه‌ها و اعتباربخشی به آنها هستیم. رسانه مستقل و مورد اعتماد در داخل نظام می‌تواند بخشی از قدرت نرم کشور و پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد.

نوروزپور افزود: در بخش رسانه‌ای نه در داخل و نه‌ در خارج از کشور اهداف محقق نشده در حالی‌که بخش عمده‌ای از تحقق همبستگی ملی و وفاق ملی منوط به نو عملکرد رسانه‌ها است. این وضعیت سبب شده تا صدای حق ما آن طور که باید به گوش جهانیان نیز نرسد.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برخی تصور می‌کنند قدرت نرم تنها بعد خارجی دارد در صورتی که اصل قدرت نرم اساسا داخلی است و به عنوان بخشی از حاکمیت که حکمرانی رسانه را در اختیار داریم، باید مورد قبول مردم باشیم و وفاق ملی نیز از طریق تقویت قدرت نرم داخلی به دست می‌آید.

نوروزپور ضمن تاکید بر این نکته خاطرنشان کرد: در دوره جدید بخش عمده‌ای از توان معاونت در این‌ خصوص گذاشته خواهد شد و در قسمت یارانه هم به‌دنبال تقویت قدرت نرم داخلی و خارجی و ارائه تصویری دقیق و درست از ایران به جهانیان هستیم تا از این مسیر قدرت بازدارندگی کشور نیز تقویت شود.

نظر شما