شناسهٔ خبر: 69286926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویب چهار لایحه در یکصدوچهل یکمین جلسه شورای شهر قم

یک صد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، روز دوشنبه با بررسی و در نهایت تصویب چهار لایحه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 یک صد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه به ریاست روح اله امراللهی در سالن جلسات ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد.

در این جلسه لوایح اخذ مجوز توافقنامه‌ای بین شهرداری و یکی از شهروندان به میزان ۱۱۸ میلیارد تومان، نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه شماره ۵۲۲۸ با موضوع اعمال مساعدت به نیروی انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، گزارش کمیته حسابرسی درآمد هزینه موضوع ماده ۵ دستورالعمل نظارت بر چگونگی انجام حسابرسی شهرداری‌ها و تفویض اختیار، انجام فرایند معاملاتی خدمات شهری جهت انعقاد قرارداد سه‌ساله از طریق فهرست‌بهای واحد پایه رشته پسماند سال ۱۴۰۳ و اخذ ضمانت‌نامه پیمان‌های خدمات شهری به‌صورت سالانه با نظر موافق اکثریت اعضا، به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه، بیان کرد: اراضی که از طرف راه و شهرسازی به شهرداری قم در شهرک پردیسان واگذار شده باید برای توسعه و تعریض طرح‌های شهری استفاده شود و امکان استفاده‌های دیگر از آن دارای محدودیت‌های زیادی است.

روح‌الله امراللهی در ادامه با اشاره به طرح شورای شهر برای کمک ۹ میلیاردتومانی به راهور، گفت: این اعتبارات برای خرید تجهیزات موردنیاز اختصاص خواهد یافت.

او اعمال مساعدت به نیروی انتظامی به مناسبت هفته فراجا را موردتوجه قرار داد و افزود: دراین‌رابطه شورای شهر قم نسبت به اعمال مساعدت به میزان پنج میلیارد تومان اصرار دارد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم نیز در ادامه با اشاره به لایحه فهرست‌بهای پسماند‌های شهری، عنوان کرد: بهینه‌کردن هزینه رفت‌وروب و بهبود نظافت شهری از اهداف اصلی این لایحه است که در قالب آن جمع‌آوری و انتقال پسماند‌های شهری در قالب برگزاری مناقصه، به مدت سه سال به شرکت‌های بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او ادامه داد: در قالب این طرح حدود ۲ هزار میلیارد تومان به مدت سه سال جهت جمع‌آوری، انتقال و سایر مباحث حوزه پسماند پیش‌بینی شده است.

معصومه آمره عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: در قالب این طرح تلاش شده تا علاوه بر به‌روزرسانی تجهیزات موردنیاز کارگران خدمات شهری، حقوق و مزایای این افراد نیز به نحو بهتری تامین و پرداخت شود.

محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: حقوق کنونی حدود هزار و ۷۰۰ نیروی خدمات شهری قابل‌قبول نیست و سبب شده تا شاهد ثبات کمی در بین نیرو‌های فعال در این بخش باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز طی سخنانی با اشاره به لایحه برگزاری مناقصه جهت فهرست‌بهای خدمات شهری، نسبت به‌ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات جمع‌آوری و تفکیک پسماند برای بهبود خدمات و کاهش هزینه‌ها، تاکید کرد.

سید محمدحسین دهناد همچنین بیان کرد: محکومیت و صدور آرای دادگاهی علیه شهرداری قم روند افزایشی دارد و باید یک آسیب‌شناسی دقیقی از این علت صدور این آرا انجام بگیرد.

حجت‌الاسلام مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم در بخشی از این جلسه، بیان کرد: برای امدادرسانی به مردم لبنان، باید ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهر قم فعال شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: پیش‌ازاین نام‌گذاری ۲ خیابان شهر قم به نامی اسامی شهیدان سید ابراهیم رئیسی و سید حسن نصرالله به تصویب رسیده و تلاش می‌شود یکی از خیابان‌ها نیز به نام شهید یحیی سنوار، مزین شود.

نظر شما