شناسهٔ خبر: 69286916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تلاش می کنیم تا مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم کشور حل شود

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت زمینه‌سازی برای حفظ و نگهداشت نخبگان و جلوگیری از خروج پزشکان از کشور گفت: در مجلس هم تمام قد پای این موضوع خواهیم ایستاد تا بخشی از کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم استان قزوین برطرف شود.

صاحب‌خبر -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به گلایه برخی از اهالی روستا درباره کمبود پزشک در مناطق مختلف اظهار کرد: این موضوع را بارها در کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار داده‌ایم و سهمیه‌های مازادی نیز برای استان قزوین گرفته‌ایم. با این حال این موضوع باید به صورت ریشه‌ای اصلاح شود.

وی افزود: در روزهای اخیر بعد از مدت‌ها رایزنی کمیسیون بهداشت مجلس با وزارت بهداشت و دولت دستیاری پزشکی به عنوان شغل اعلام شد که خبر بسیار مسرت‌بخشی است و نقش مستقیم بر افزایش جمعیت پزشکان شاغل در کشور خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اضافه شدن دستیاری پزشکی به عناوین شغلی حوزه بهداشت و درمان باعث افزایش کیفیت آموزشی دستیاری و استقبال بیشتر از رشته دستیاری پزشکی خواهد شد.

محمدبیگی با اشاره به ضرورت زمینه‌سازی برای حفظ و نگهداشت نخبگان و جلوگیری از خروج پزشکان از کشور گفت: در مجلس هم تمام قد پای این موضوع خواهیم ایستاد تا بخشی از کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم استان قزوین برطرف شود.

نظر شما