شناسهٔ خبر: 69286776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دژکام: دژکام:

جامعه عشایری فارس ۳۸۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

امام جمعه شیراز گفت: اینکه ۳۸۵ هزار شهید از ۱۵ هزار شهید فارس دانش‌آموز و معلم هستند، نشان دهنده تاثیرگذاری این قشر در حفاظت از کیان انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دومین یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم عشایری استان فارس که در راستای دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان در مدرسه عشایری شهید بهشتی شیراز برگزار شد، گفت: سوالی را از دانش‌آموزان می‌پرسم و می‌کوشم تا با آیه قرآن کریم به آن پاسخ دهم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: در عملیات‌های جنگی دفاع مقدس هم نیرو‌های ایران اسلامی و هم نیرو‌های بعثی کشته شدند، اما چه تفاوتی میان شهدای ما و کشتگان آنها است که سبب شده شما امشب یاد شهدای خود را با گذشت بیش از ۳۰ سال چنین گرامی بدارید، اما نامی از کشته شدگان دشمن نیست.

او با اشاره به آیه ۷۶ سوره نسا، که خداوند در آن می‌فرماید "آن‌هایی که ایمان آوردند در راه خدا می‌جنگند و آنهایی که کافر شدند در راه طاغوت می‌جنگند" گفت: تفاوت در همین حال است و امروز ما با افتخار از شهدای خود یاد می‌کنیم و آنها جاودان و با عزت هستند.

دژکام ادامه داد: کسانی که در راه خدا کشته شدند شهید هستند و جز فرمانبرداری از خداوند چیزی در نظر نداشتند.

او اضافه کرد: تفاوت شهدای غزه و لبنان نیز با کشتگان رژیم جنایتکار صهیونیستی در همین است که شهدای جبهه مقاومت در راه خدا می‌جنگند، اما اسرائیل دنبال کار شیطان بزرگ را گرفته و بمب چندهزار کیلویی می‌ریزد تا یکی از ما را بکشد.

امام جمعه شیراز با گرامیداشت یاد ۹۲ شهید مدرسه عشایری شهید بهشتی شیراز و دیگر شهدای دانش‌آموز و معلم عشایری فارس، گفت: امروز نیز شما دانش‌آموزان باید با این شهدا هم پیمان باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه این آیین گفت: جامعه بزرگ عشایری استان فارس ۳۱۳ شهید دانش آموز و ۷۲ معلم شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرشید قاسمی با اشاره به برگزاری این یادواره در دبیرستان ۹۲ شهیدی عشایری گفت: این مدرسه شبانه‌روزی عشایری بهتر ماندگار شده است و این ماندگاری به سبب شجاعت، غیرت و شهادت است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه جو حاکم در این مدرسه تربیت معنوی و ایثار و شهادت بوده است اظهار کرد: شاه بیت تربیت در سند بنیادین آموزش و پرورش نیز تربیت اخلاقی، معنوی و عرفانی دانش آموزان است.

قاسمی افزود: در تربیت اخلاقی، دانش‌آموزان پایبند دین هستند و تربیت عرفانی به معنای این است که از لذت‌های دنیوی بگذریم و به فعالیت‌های بزرگ اخروی بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: شهدای دانش آموز ارتباطی قدسی با خداوند داشتند که آغاز ورود به سرزمین شهادت است و دانش‌آموزان امروز نیز باید بکوشند چنین ارتباط قدسی را برقرار کنند.

او یادآور شد: شهید به معنای گواه است، و خون شهید در نزد خداوند ارزشمند است.

اجرای گروه سرود عشایری، دکلمه فرزند شهید مدافع حرم نازنین علمداری و روایت‌گری ۲ پیشکسوت دفاع مقدس واجرای نظام اسلامی از مجریان برتر کشور از دیگر بخش‌های دومین یادواره شهدای دانش‌آموز ومعلم عشایراستان فارس بود.

نظر شما