شناسهٔ خبر: 69281963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تئاتر کودک در خراسان شمالی رونق می‌گیرد

سید پوریا مسلمی

در نشست مشترک کانون پرورش فکری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر ضرورت همگرایی و ریل گذاری در حوزه تئاتر کودک برای روشن شدن چراغ این گونه نمایشی در استان تاکید شد.

صاحب‌خبر -

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صبح امروز در این نشست که در راستای پیشبرد طرح مشترک «زمزمه‌های خدا» با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به بهره‌گیری از ظرفیت های موجود از سوی معاون امور هنری و سینمایی استان اشاره و به افق‌های روشن تئاتر کودک با حمایت از تولیدات این عرصه اشاره کرد.

مسعود مرواری با بیان این‌که در کارهای فرهنگی و هنری جدای از کیفیت باید به سمتی حرکت کرد که به واسطه ظرفیت هنری استان در برخی از محورها به قطب هنری تبدیل شویم، تصریح کرد: در حوزه تئاتر، حرف برای گفتن داریم و به واسطه وجود پیشکسوتان و قرار گرفتن آن‌ها در کنار هنرمندان جوان به خوبی می‌توان به میزان اثرگذاری و نقش آن‌ها پی برد.

وی ادامه داد: البته در کنار آن نباید از نقش تحصیل کردگان این حوزه و علاقه‌مندان جوان که با وجود سختی‌های کار، صحنه را حفظ کردند، غافل شد.

مرواری خاطرنشان کرد: اگر ریل گذاری در حوزه تئاتر کودک شکل بگیرد، کم کم شاهد رویداد بزرگی در این حوزه خواهیم بود به گونه‌ای که همه منتظر خواهند بود تا خراسان شمالی برای برگزاری این رویداد فراخوان دهد.

وی همچنین در زمینه حمایت از تولیدات تئاتر کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، قول همکاری داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نیز در این نشست از ضرورت همکاری و همیاری بیشتر برای تولیدات نمایشی در حوزه کودک سخن گفت.

فرهاد آقابیگی با اشاره به اقدامات کانون در حوزه تولید، از اثر نمایشی که با رویکرد دینی و محوریت ارتباط با خدا از هفته‌های آتی روی صحنه می رود، سخن گفت که تلاش شده است اثری جذاب و فانتزی به مخاطب ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد تولیدات نمایشی حوزه کودک در کانون، ارائه آثار با کیفیت است تا علاوه بر بالا بردن ذائقه مخاطب، شاهد تولیداتی با نگاه فرهنگی استان برای مخاطب باشیم، تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که نمایشی بسیار جذاب برای مخاطب تولید و مسائل مختلف در اثر گنجانده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، آقا بیگی منوط نکردن این شاخه از تئاتر به مرکز استان و به تکاپو و حرکت وا داشتن گروه‌های مختلف تئاتر در شهرستان‌های استان را از دیگر اهداف کانون در پرداختن به این گونه نمایشی عنوان کرد و افزود: قصد داریم با راه‌اندازی مرکز تولید تئاتر و برنامه‌ریزی سالانه در راستای ارتقای این گونه نمایشی در استان گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه تحقق این مهم نیازمند حمایت است، اظهار کرد: تا سه سال آینده اتفاق خوبی را در حوزه تئاتر کودک استان شاهد باشیم.

آقابیگی خاطرنشان کرد: با ریل گذاری در این حوزه شاهد روشن شدن و ماندگاری چراغ تئاتر کودک در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما