شناسهٔ خبر: 69277490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق/

نقشه جدید صهیونیست‌ها برای بازکردن مسیر پیشروی در جنوب لبنان / فشار سنگین برای تصرف شهرک‌ عیتا الشعب+ نقشه میدانی 

  رژیم صهیونیستی پس از زمین گیر شدن در محورهای مختلف حالا با حملات سنگین هوایی و تخریب کامل شهرک ها در نوار مرزی لبنان تلاش می کند راه را برای پیشروی نیروهای پیاده باز کند.  

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - درگیری ها در نوار مرزی لبنان و سرزمین های اشغالی در حالی وارد چهارمین هفته شده که ارتش رژیم صهیونیستی با پنج لشکر شامل ۷۰ هزار نظامی، صدها تانک و نفربر، پشتیبانی گسترده هوایی و توپخانه ای هنوز به دستاورد خاصی در میدان نرسیده است و در مقابل رزمندگان حزب الله با حمایت یگان های موشکی و توپخانه موفق شدند اشغالگران را در محورهای مختلف زمین گیر کنند.

یک منبع میدانی در نوار مرزی به مقاومت و تاکتیک های ویژه رزمندگان در میدان اشاره کرد و گفت: تک تیراندازان و نیروهای مقاومت با کمین های دقیق، تلفات و خسارت های سنگینی (کشته و زخمی شدن ۶۰۰ نفر و انهدام حداقل ۲۰ تانک مرکاوا، ۱۰ بولدوزر، نفربر و زرهی) از صهیونیست ها گرفتند و همین مسئله باعث شد رژیم سیاست تخریب گسترده و صاف کردن روستا و شهرک های مرزی را در دستور کار قرار دهد.

صهیونیست ها پس از تلفات فراوان انسانی و نظامی از شهرک های العدیسه و کفرکلا عقب نشینی و سپس با حملات گسترده هوایی این دو منطقه را به طور کامل تخریب کردند چرا که در نبرد تن به تن با رزمندگان حزب الله ناتوان بودند و با این اقدام درصدد هستند راه را برای پیشروی نیروهای زمینی خود باز کنند.

در محور جنوب شرق لبنان (هم مرز با شمال شرق سرزمین های اشغالی) درگیری‌ها در حومه شهرک های کفرکلا، العدیسه، رب الثلاثین و مرکبا ادامه دارد و رژیم با اشغال این مناطق در تلاش است امنیت شهرک های میسگاو، کفرجلعادی، مرگالیوت، کریات شمونه و ... را تامین کند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منبع میدانی مشرق اضافه کرد: در نوار مرزی جنوب لبنان هم (شمال فلسطین اشغالی) درگیری ها در حومه جنوبی شهرک های یارون، مارون الراس، شرق جبال العرب و جنوب عیترون در جریان است؛ در صورت سیطره صهیونیست ها بر شهرک عیترون ارتباط شهرک های نبی یوشع با بنت جبیل قطع خواهد شد.

این منبع میدانی به ادامه درگیری ها در حومه جنوب شرقی و جنوبی شهرک عیتا الشعب اشاره کرد و گفت: این شهرک هنوز به اشغال درنیامده و از سویی دیگر درگیری ها در جنوب رامیه هم در جریان است و رزمندگان از سقوط این شهرک جلوگیری کرده اند اما فشار صهیونیست ها در این دو محور سنگین گزارش شده است.

این منبع میدانی در توضیح چرایی افزایش فشار بر شهرک های عیتاالشعب و رامیه افزود: ساکنان مسیحی شهرک رمیش در شرق عیتاالشعب تسلیم صهیونیست ها شدند و راه را برای ورود آنان به این منطقه باز کردند و همین اقدام باعث شد عیتا الشعب از محور شرقی محاصره شود و شهرک صموخه در آستانه سقوط قرار گیرد.

صهیونیست ها در این محور تلاش می‌کنند شهرک های عیتا الشعب، رامیه، رمیش، صموخه، مروحین، بیت لیف و قوزح را به اشغال دربیاوردند تا بتوانند امنیت بخشی از شمال سرزمین های اشغالی از جمله شهرک های زرعیت، شتولا، نتوعا، ماتات و ... را تامین کنند.

به گزارش مشرق، در نوار مرزی جنوب غرب لبنان (شمال غرب فلسطین اشغالی) درگیری‌ ها در جنوب شهرک های لبونه و الناقوره ادامه دارد و رزمندگان حزب الله موفق به دفع حملات شدند و پیشروی خاصی صورت نگرفته است؛ صهیونیست ها در تلاش هستند با اشغال این دو شهرک خود را به جاده جنوبی شهر ساحلی صور برسانند.

نظر شما