شناسهٔ خبر: 69271387 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عرضه روزانه مرغ در آبان از ۷ هزار تن فراتر می‌رود

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه‌ریزی‌ها این احتمال وجود دارد که عرضه روزانه مرغ از ۱۰ آبان به بعد از ۷ هزار تن فراتر رود.

صاحب‌خبر -

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۶۶ هزارتومان است که براین اساس هرکیلو مرغ گرم در عمده فروشی ها ۹۰ هزارتومان عرضه می شود.

به گفته او، علی رغم شرایط مساعد تولید، اما قیمت مرغ کاهش نیافته است چراکه مرغداران بازار را بدرستی مدیریت می کنند که همین امر خرده فروشی و عمده فروشی ها را دچار چالش کرده است.

یوسف خانی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی ها در مهرماه پیش بینی می شود که وضعیت بازار از ۱۰ آبان به بعد بدلیل افزایش حجم عرضه بهبود یابد به طوریکه احتمال کاهش قیمت و عرضه با نرخ مصوب ۸۵ هزارتومان در خرده فروشی ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه مشکلی در عرضه مرغ نداریم، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید نسبت به مصرف، اما  اعلام بار به کشتارگاه مدیریت می شود.

او بازار مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به کاهش حجم جوجه ریزی مرداد شاهد نوسانات قیمت مرغ در بازار هستیم، اما بدلیل شرایط مساعد جوجه ریزی شهریور و مهر، عرضه مرغ افزایش می یابد به طوریکه پیش بینی می شود عرضه مرغ از ۱۰ آبان افزایش یابد.

یوسف خانی از توزیع روزانه ۷ هزارتن مرغ در بازار خبر داد و گفت: با افزایش حجم جوجه ریزی ها پیش‌بینی می شود که عرضه از ۱۰ آبان به بعد به بالای ۷ هزارتن برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما