شناسهٔ خبر: 69271318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار تهران:

آسیب فردای جامعه، آسیب امروز دانش آموزان است

استاندار تهران: استاندار تهران گفت: آثار وضعی تخریب محیط های دانش آموزی به جامعه سرایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه شورای اجتماعی استان تهران در خصوص لزوم توجه به مقوله نماد در آموزش و پرورش گفت: ابتدا باید عواملی که ممکن است محیط دانش آموزی را تخریب کند و آثار وضعی آن به فرهنگ، اخلاق و خانواده ها سرایت کند را آسیب شناسی و شناسایی کنیم تا بتوان طبق آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

فخاری با بیان اینکه نماد اخلاق فرهنگی جامعه ما را هدایت  می کند گفت: همانطور که وضعیت امروز جامعه ما انعکاس نحوه تربیت جامعه  در گذشته است، آسیب فردای جامعه هم آسیب امروز دانش آموزان است، لذا آنچه برای آینده دانش آموزان اثر گذار هست باید با یک هدف مشخص و مطالعه شده در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت در این حوزه فقط مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه همه شئونات حکمرانی وظیفه دارند در این خصوص در کنار آموزش و پروش قرار گیرند، آموزش و پروش محیط و ظرف را آماده می کند، مظروف توسط دیگر ارگان ها باید آماده شود.

استاندار تهران با اشاره این مطلب که موضوع نماد از گذشته مطرح بوده است، خواستار  جبران عقب ماندگی ها در این حوزه شد و افزود: باید برای اقدامات جبرانی هم برنامه ریزی کرد، موضوع نماد از گذشته بوده ولی عوارض آن فرق می کرد، لذا آموزش و پرورش باید نقش محوری خود را در این خصوص ایفا کرده و محیط را برای رسیدن به هدف آماده کند.

رییس شورای أجتماعی استان تهران با  با تاکید بر مشخص کردن سهم هر کدام از ادارات و دستگاه ها  در اجرای این طرح، خواستار تعیین نقش برای دانش آموزان و  مشارکت  دادن آنها در اجرای  طرح نماد شد.

 فخاری گفت: باید دید نظام ممیزی این طرح کجاست و وظیفه بررسی و نظارت بر اجرای این طرح بر عهده کدام دستگاه است، چراکه اگر دیگران مارا ممیزی کنند و به ما نمره دهند ایراد کار مشخص شده و طرح زودتر به نتیجه می رسد.

استاندار تهران افزود: استمرار این حرکت نباید فراموش شود، بلکه باید با حفظ اولویت به فعالیت خود ادامه دهد و اجازه ندهد در اجرای آن وقفه ای ایجاد شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه پرورش گفت: آنچه اهمیت دارد پرورش دانش آموزان جهت بهره گیری از آنچیزی است که آموزش دیده اند که این موضوع باید از دوران ایتدایی آغاز و تا پایان متوسطه ادامه پیدا کند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود تهیه اطلس آسیب های احتماعی را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: با توجه به تفاوت آسیب ها در مناطق مختلف تهران، باید آسیب ها ، امکانات و ابزار قابل اتکا در مناطق مختلف به تفکیک احصا و پس از مطالعه و شناسایی راهکار های اجرایی نسبت به مرتفع نمودن آسیب ها برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما