شناسهٔ خبر: 69267357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معدوم‌سازی بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم مواد خام دامی در چهارمحال و بختیاری

مریم علیزاده

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در بازدیدهای صورت گرفته در نیمه نخست امسال ۱۴۹۰ مورد غیربهداشتی مشاهده شده و۱۲ هزار و ۵۰۷ کیلوگرم از مواد خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی ضبط و ۱۲ هزار و ۵۸۳  کیلوگرم معدوم شده است.

صاحب‌خبر -

معصومه حیدری سورشجانی اظهار کرد: بیش از ۲۲۵۰۰ بازدید نظارتی از مراکز تولید، توزیع و نگهداری فراورده های خام دامی در شش ماهه نخست سال‌جاری انجام شده است. 

 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این مدت کارشناسان و بازرسان نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان، ۲۲ هزار و ۵۰۸ مرتبه از مراکز تولید، توزیع و نگهداری مواد خام دامی بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدیدها ۱۴۹۰ مورد غیربهداشتی مشاهده شده و ۱۲ هزار و ۵۰۷ کیلوگرم از مواد خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی ضبط و ۱۲ هزار و ۵۸۳  کیلوگرم معدوم شده است.

 حیدری با اشاره به نظارت مستمر بازرسان این اداره‌کل از بازار عرضه مواد خام دامی، تصریح کرد: در این راستا تعداد ۳۱۴۷ مورد نمونه‌برداری از مواد خام دامی انجام و ۱۰۰ نفر در رابطه با تخلفات در این حوزه به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمام طول سال و در همه نقاط استان در حال انجام است.

حیدری بیان کرد: مردم استان نیز باید در صورت مشاهده تخلفات یا موارد غیر بهداشتی، کارشناسان دامپزشکی را مطلع، تا در اسرع وقت برابر مقررات مربوطه برخورد لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی پهارمحال و بختیاری، وی خاطرنشان کرد: بهداشت و سلامت عمومی و ایمنی غذایی مردم از اولویت‌های اصلی در مأموریت‌های اداره‌کل دامپزشکی استان است. 

انتهای پیام

نظر شما