شناسهٔ خبر: 69267267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

روابط تجاری ایران و روسیه داغ شد

با گسترش روابط تجاری ایران و روسیه روزبه‌روز بر ارزش صادرات ایران اضافه می‌شود. طبق تازه‌ترین اطلاعات، ارزش صادرات ایران به روسیه در نیمه اول سال ۱۲درصد رشد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روابط تجاری ایران و روسیه در زمینه کالاهای غیرنفتی روند رو به رشدی را دنبال می‌کند. آنطور که آمارها نشان می‌دهد، سال گذشته ایران ۹۶۵میلیون دلار کالای غیرنفتی به روسیه صادر کرده که نسبت به سال قبلش ۲۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

این روند رو به رشد امسال هم ادامه یافته و طبق آخرین آمارها در ۶ماه اول امسال ۱.۳میلیون تن کالا به ارزش ۴۹۴میلیون دلار به روسیه صادر شده که نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد افزایش نشان می‌دهد. برآورد می‌شود درصورت تداوم روند صادرات ایران به روسیه ارزش کل کالاهای صادراتی ایران به روسیه از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

عمده‌ترین کالاهای صادراتی به روسیه در نیمه نخست سال‌ جاری شامل فلفل گلخانه‌ای، پلی‌استیرن و پسته با پوست بوده است. همچنین بیشترین میزان کالای صادرشده به روسیه از طریق گمرک آستارا انجام گرفته، به‌ طوری که ۳۲درصد از کل ارزش صادرات از طریق این گمرک انجام شده است.

در نیمه ابتدایی امسال، ترانزیت خارجی از مبدأ روسیه با رشد ۱۷درصدی به ۵۲۶هزار تن رسیده و ترانزیت خارجی به مقصد روسیه ۵۶هزار تن بوده که ۱۸درصد کاهش یافته است.

 

نظر شما