شناسهٔ خبر: 69267202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

امام جمعه سنندج: شهادت یحیی سنوار درخت مقاومت را تنومندتر می‌کند

سنندج- ایرنا- نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به برکت خون شهید یحیی سنوار، درخت مقاومت تنومندتر و اهداف این شهید عزیز و هم‌رزمانش، با قوت بیشتر پیگیری و محقق خواهد شد، چراکه پیروزی مستضعفان، وعده الهی است.

صاحب‌خبر -

ماموستا فایق رستمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهادت یحیی سنوار پایان راه مقاومت نخواهد بود، اظهار کرد: صهیونیستها که بویی از انسانیت نبرده‌اند و از همه خط‌های قرمز عبور کرده اند، قطعا به‌زودی نابود می‌شوند.

وی افزود: دشمن با خیال خام خود فکر می‌کند که توانسته است حماس و مقاومت را تضعیف کند در حالی‌ که طبق فرموده خداوند در قرآن کریم جبهه اسلام همیشه پیروز میدان خواهد بود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت اقدام خبیثانه رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: اگر چه رژیم جنایت‌کار و تروریست صهیونیستی فرمانده شجاع و مجاهد برجسته فلسطینی، یحیی سنوار رئیس‌دفتر سیاسی حماس را به شهادت رسانید اما آمران و عاملان این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید.

ماموستا رستمی با بیان اینکه شهادت یحیی سنوار پایان راه مقاومت نخواهد بود، یادآور شد: جامعه اسلامی وظیفه دارد از مقاومت و جبهه حق علیه باطل حمایت کند.

وی تاکید کرد: همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) در جنگ بین اسلام و کفار، پیروز میدان شدند قطعاً وعده پروردگار است که اسلام خاموش نخواهد شد بلکه منورتر و شعله‌ورتر از قبل خواهد درخشید.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

نظر شما