شناسهٔ خبر: 69266441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حماس خواستار تظاهرات مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل شد

رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، از مردم تمام جهان خواست مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل تظاهرات برپا کنند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «خلیل الحیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» از تمام کشورهای عربی و سازمان‌های بین‌المللی خواست هر چه سریع‌تر برای دفاع از غیرنظامیان فلسطینی که در شمال نوار غزه کشته می‌شوند، دست به کار شوند.

بر اساس متن مصاحبه‌ای که شبکه الجزیره امروز (یکشنبه) آن را منتشر کرده، خلیل الحیه گفت فلسطینیان در منطقه‌های جبالیا، بیت‌لاهیا و بیت حانون با فجیع‌ترین عملیات‌های کوچ اجباری مواجه هستند که ارتش اسرائیل برای آنکه مردم فلسطینان را بالاجبار از خانه‌هایشان بکوچاند دست به چنین جنایاتی می‌زند.

مسئول دفتر سیاسی حماس در غزه همچنین خاطرنشان کرد این جنبش هر چیزی را که به نفع فلسطینیان باشد و منجر به توقف تجاوزات و تبادل اسرا شود، رد نمی‌کند «و این کابینه نتانیاهوی جنایتکار و فاشیست است که این را نمی‌خواهد.»

الحیه گفت نتانیاهو نمی‌خواهد که جنگ متوقف شود و می‌داند که توافق مهیاو مشروط به توقف تجاوزات است.

این مقام ارشد حماس همچنین اشاره کرد که اسرائیل از مردم غزه خواسته از بیت حانون و جبالیا خارج شوند به سمت منطقه «مشروع بیت لاهیا» بروند، اما آن‌ها مردم را همان جا مقابل دیدگان جهانیان بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز با بمباران جبالیا در شمال نوار غزه بیش از ۹۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و صدها نفر دیگر را زخمی کرده است.

خلیل الحیه در ادامه از تمام ملت‌های عربی بخصوص مردم اردن و فلسطینیان کرانه باختری خواست برای دفاع از مردم بی‌دفاع غزه دست به کار شوند.

او گفت: «زنگ کلیساها به صدا درآید، فریاد الله اکبر در مساجد بلند شود و مردم در همه جا به خیابان‌ها بیایند و مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل تحصن کنند تا آن‌ها مجبور به توقف این جنایات در نوار غزه شوند.»

نظر شما