شناسهٔ خبر: 69258690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه وطن‌امروز | لینک خبر

رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت شهادت مجاهد قهرمان، یحیی سنوار با اشاره به عدم توقف و ادامه پیشروی جبهه مقاومت پس از شهادت فرماند‌‌هان:

حماس زنده است

صاحب‌خبر - حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده شهید «یحیی سنوار» فرمودند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی بازنماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت؛ باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده شهید «یحیی سنوار» تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی بازنماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت؛ باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:️ بسم‌الله الرحمن الرحیم ملت‌های مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی سنوار، به یاران شهیدش پیوست. او چهره‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ جبران‌ناپذیر ۷ اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت و آنگاه با عزت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد. کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ او نیست. فقدان او برای جبهه‌ مقاومت البته دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ‌احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیه از پیشروی بازنماند و با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت؛ باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من‌الله و عونه. اینجانب شهادت برادرمان یحیی سنوار را به خاندانش، به همرزمانش و به همه‌ دلبستگان جهاد فی‌ سبیل‌الله تبریک و فقدانش را تسلیت می‌گویم. والسلام علی عبادالله الصالحین سیدعلی خامنه‌ای ۲۸ مهر ۱۴۰۳ *** یحیی سنوار راست‌قامتی جاودان در تاریخ محسن ذوالفقاری: و چه عجیب است قصه مرگ و زندگی که همه‌اش با جهاد و عقیده عجین شده است. اگر این نباشد نه مرگ مرگ است و نه زندگی زندگی. همه‌اش مردگی می‌شود. روزمردگی و در آخر پوچی و هیچی. مردان راه حق اینگونه‌اند، چرا که هدفی انسانی و عالی دارند. چه خوش می‌گوید بهشتی عزیز: «اگر به‌راستی زنده‌ای، اگر مرده نیستی، اگر به‌راستی جانی در کالبد داری، اگر به‌راستی از صف حیوانات بیرون رفته‌ای و به صف انسان‌ها درآمده‌ای، بیدار باش! عقیده داشته باش! هدفی انسانی و عالی داشته باش و بعد تا پای جان در راه عقیده‌ات بایست، زیرا حیات و زندگی در 2 کلمه خلاصه می‌شود: عقیده و جهاد در راه آن. این مبنای اسلام است».۱ شیرمردان واقعی زندگی شیرینی دارند و مرگ شیرین‌تری. چون معتقد هستند و به اعتقادات خود ایمان دارند و پای آن تا آخرین نفس می‌ایستند. اینها مهر پایان و تأییدیه نهایی‌شان با خون سرخ‌شان می‌خورد. لذا رسیدن به آن نقطه را آرزو می‌دانند و وصال به معشوق. «شهادت، کشته شدن در راه آرمان الهی، معشوق ما است. آیا شنیده‌ای عاشقی را از معشوق بترسانند؟»۲ یحیی سنوار با نمایش آخرین صحنه زندگی‌اش به جهانیان نشان داد تا پای عقیده‌اش، تا آخرین لحظه مقاومت می‌کند. قدرت ایمان را به رخ همه می‌کشد. تک‌نفره در برابر تانک می‌ایستد. یک نفره در مقابل یک لشکر جولان می‌دهد. کسی که از جسم کم‌جانش هم می‌ترسند! ایمان راستین در این صحنه‌ها محک می‌خورد۳ و او چه خوش از این آزمایش بزرگ جهاد سربلند بیرون آمد. سراسر حماسه بود و حماسی رخت از این دنیای فانی بست. عکس لحظه شهادت او سندی است برای تاریخ که با صدای بلند بگوییم: «ما راست‌قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الا هیچ قدرتی نمی‌تواند پشت ما را خم کند».۴ ------------------------------------------ پی نوشت ۱- آیت‌الله شهید سیدمحمد بهشتی، مبارزه پیروز، ص ۴۵ ۲- آیت‌الله شهید سیدمحمد ‌بهشتی، بررسی تحلیلی جهاد، عدالت، لیبرالیسم، امامت، ص۱۱۰ ۳- محک راستین بودن ایمان یک انسان مومن آمادگی برای مرگ و شهادت است. أحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ (عنکبوت/۲) این آیه در زمینه جهاد نازل شده است. مردم فکر کرده‌اند به آنها همین‌طور مجال و امکان می‌دهیم که بگویند ما مومنیم بی‌آنکه در معرض آزمایش قرار گیرند؟ و این آزمایش، جهاد و آمادگی برای مرگ و شهادت است. ۴- آیت‌الله شهید سیدمحمد بهشتی، جاودانه تاریخ؛ گفتارها ۳، ص۳۳

نظر شما